bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
برای نهایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی هماهنگی های لازم انجام میشود و در این خبر جزئیات آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان و فرهنگیان اعلام می شود.

معلمان که وظیفه مهم آموزش و پرورش را دارند در میزان حقوق و مزایا آنها اجحاف می شود و آنچه حقشان است را دریافت نمیکنند. برای افزایش حقوق معلمان، رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شد. نهایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان و قانونی شدن آن موجب افزایش حقوق معلمان می شود اما کسانی که دو سال سابقه کاری در وزارت آموزش و پرورش دارند شامل قانون رتبه بندی معلمان می شوند. در این خبر جزئیات آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان و فرهنگیان اعلام می شود.

محاسبه اضافه کاری 15 روزه معلمان

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با موضوع «معلم و نظام آموزشی» در واکنش به این جمله که «ابلاغیه معلمان ماده 28 که امسال اولین سال تدریس آنهاست از اول مهر 99 تاریخ خورده است در حالی که سال تحصیلی جدید به دستور وزیر آموزش و پرورش از 15 شهریور شروع شده است و در این مدت 15 روز نه بیمه و نه حقوق دارند»، اظهار کرد: بر اساس مجوزهای استخدامی که از طرف سازمان اداری و استخدامی برای ما صادر می‎شود، شروع خدمت این افراد، ابتدای نیمه دوم سال هست؛ اگرچه شروع سال تحصیلی با شروع نیمه سال تقارن پیدا کرده است ولی بحث این است که بر اساس حکمی که به آموزش و پرورش ابلاغ شده، مجوز اول مهر 99 است.

وی اضافه کرد: امسال هم با دستور وزیر آموزش و پرورش، سال تحصیلی 15 شهریور شروع نشده است بلکه با حکم ستاد ملی کرونا، این اتفاق افتاده است که برای همه لازم الاجراست؛ معلمان ما هم که 15 روز، کار را زودتر شروع کردند قطعا در ادامه کار، زحمت آنها و ساعتی را که اضافه کار کردند، جبران کرده و محاسبه خواهیم کرد.

تدوین نظام برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش 

الهیار ترکمن در واکنش به جمله نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر لزوم تدوین یک نظام برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش و نظام جامع مدیریت انسانی، گفت: کاملا حرف درستی است که هر نظام آموزشی برای اینکه بتواند به تمام جمعیت لازم‌التعلیمش خدمت‌رسانی کند باید نیروهای آموزشی خود را روی یک نظام جامع و الگوی مشخص، ساماندهی، مدیریت، توزیع و به‌کارگیری کند؛ آیا آموزش و پرورش با مداخلات بیرونی که در حال حاضر انجام می‌گیرد، اجازه دارد که چنین نظامی را برنامه‌ریزی کند؟ و اگر اجرا کند آیا وزیرش تهدید به استیضاح نمی‌شود؟

وی بیان کرد: نمونه بارز این مداخلات، اصلاح یازده گانه یک قانون است که در سال ۱۳۸۸ توسط مجلس به عنوان طرح، تبدیل به قانون شد و قرار بود حدود ۶۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شوند که ۱۱ بار اصلاح شد و حدود ۱۹۷ هزار نفر از طریق آن وارد آموزش و پرورش شدند و هنوز هم ادامه دارد و در ادبیات نیروی انسانی آموزش و پرورش، کلمه‌ای به نام «جامانده» را باب کرده است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
طولش میدید .آخرش یه شروطی داخل مینویسید که شامل کسی نشه.من دیگه ناامید شدم.شما اصلا به این موضوع فکر نمیکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
سلام .براساس میزان تجربه رتبه بندی کنید.چون واقعا تجربه همیشه حرف اول را می زند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
لطفا میزان تجربه آموزشی معلمان را مورد رتبه بندی مورد توجه قرار دهید .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: