bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
غنی نظری گفت: این بازار پر تلاطم خرید و فروش سکه و ارز تا زمانی که موضوع در کانال‌های تلگرامی و به صورت تبلیغاتی پیگیری شود و در آنجا ببینیم که فردا و پس فردا اوضاع چی می‌شود، سر و سامان نخواهد یافت.

کانال‌های تلگرامی، عامل آشفتگی بازار ارز/ هیچ جای دنیا بازار آزاد ارز ندارند

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: سید غنی نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون خرید و فروش دلار در ایران برخلاف سایر کشور‌های دنبا به بازارنیوز گفت: می‌دانید که در کشور‌های دنیا، خرید و فروش ارز معنا ندارد. برای این که ارز به صادرکننده یا واردکننده یا مریض یا دانشجو تعلق می‎گیرد، دولت در راستای اینکه مشکلات حل شود، اقداماتی را انجام می‎دهد، واردکننده یا صادرکننده هم مکلف است موجودی ارزی خود را به بازار اصلی کشور برگردانه یا از آنجا خریداری کند.

وی افزود: درکشور ما متاسفانه کسی که نیازمند می‌شود، خرید و فروش دلار انجام می‌دهد و مالیات هم نمی‎دهد؛ لذا به نظر من، این بازار پر تلاطم خرید و فروش سکه و ارز تا زمانی که موضوع در کانال‌های تلگرامی و به صورت تبلیغاتی پیگیری شود و در آنجا ببینیم که فردا و پس فردا اوضاع چی می‌شود، سر و سامان نخواهد یافت.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید راهکاری را درباره نحوه خرید و فروش دلار داشته باشند، چون در حال حاضر، هیچ قانونی در این باره نداریم.

نظری ضمن تاکید بر این نکته که وضعیت مقابله با دلالی و خرید و فروش ارز در کشور ضعیف است، اظهار داشت: مالیات بر در آمد‌های اقتصادی در کشور وجود ندارد، یک نفر یک روزه ده‌ها میلیارد تومان سود می‌برد، بدون اینکه یک ریال مالیات بدهد. من احساس می کنم نه دست همتی، نه قالیباف و نه دست هیچکس دیگری نیست. این باید یک قاعده کلی باشد. 

وی در پایان افزود: ما باید خیلی سال‌ها پیش فکر می‌کردیم که دلار از فعالیت‌های اقتصادی ما تا حدود زیادی جدا شود. حالا که این اتفاق نیفتاده، خرید و فروش و دلالی دلار باید کار مذمومی از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد، اما زمانی که خرید و فروش دلار مذموم نیست، با وجود این که اگر ۴۰ یا ۵۰ میلیارد دلار هم در خارج از کشور داشته باشیم، اوضاع همان آش و همان کاسه خواهد بود.
برچسب ها: بازار ارز ، ارز ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: