bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
در جلسه شب گذشته مجلس و دولت با موضوع بررسی سیاستهای ارزی، سه موضوع تصویب شد و استفاده از ظرفیتهای دیپلماسی اقتصادی برای آزادسازی منابع بلوکه شده در سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت.

گروه بورس بانک و بیمه بازارنیوز : شب  گذشته جلسه مشترکی بین مجلس و دولت با موضوع سیاستهای ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در همین راستا محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت : هدف از برگزاری این جلسه، افزایش همکاری های مشترک بین دولت و مجلس بود. در این نشست که با ریاست قالیباف برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی و وزاری اقتصاد، نفت و جهاد کشاورزی و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس جضور داشتند.

وی در مورد تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه گفت : اولین موضوع، تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام بود که به منظور کاهش محدودیتهای ناشی از پیمان سپاری ارزی که چالشهای زیادی را برای صادرکنندگان غیرنفتی ایجاد کرده است، تصویب شد. 

پورابراهیمی ادامه داد: موضوع دوم در مورد امکان تهاتر واردات در مقابل صادرات است که مقرر شد با مسئولیت وزارت صمت و نظارت بانک مرکزی انجام گیرد. بانک مرکزی در حوزه های نرخ و نحوه تسویه نظارت خواهد کرد. چیزی که الان محدودیت واردات کالاست این مورد است که بعضا تکالیف بانک مرکزی بر ارائه ارز مذکور در سامانه نیماست و این عملا فرآیند واردات را متوقف کرده است. دیشب خوشبختانه روی این موضوع توافق شد که این امکان از طریق ثبت سفارش فراهم شود.

وی گفت : نکته سوم امکان واردات نفت در برابر کالاست که با حضور وزیر نفت مفصل بحث شد و ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد. امکان استفاده از ظرفیت فروش نفت و تسهیل عرضه نفت و فرآورده های نفتی که طی ماههای اخیر متوقف شده بود، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت : استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی مجلس، و ظرفیت دیپلماسی اقتصادی دولت برای پیگیری منابع قابل توجهی که در کشورهای دیگر بابت مطالبات جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، از دیگر مواردی بود که در جلسه دیشب بررسی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: