bazarnews

کد خبر: ۷۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
شریعتی در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو اتاق بازرگانی گفت: مردم عادی که از ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد سرمایه دارند، همان گونه که به دنبال کانال‌های سیگنال‌ده بورسی هستند، در زمینه ارز هم احتمالا افراد به سراغ این کانال‌ها می‌روند که رفتار هیجانی دارند.

شریعتی: معاملات شبانه قیمت ارز را بالا می‌برد/ ارزش ذاتی دلار زیر بالای ۳۰ هزار تومان نیست/ پیروزی بایدن، قطعا قیمت ارز را پایین می‌آورد/ هیجان، توده بازار ایران است/ آزادسازی هر مقدار از دارایی ها، باعث روغن کاری چرخ اقتصاد خواهد شد

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران، پیرامون نوسان قیمت ارز در روز‌های اخیر به خبرنگار بازارنیوز گفت: بر اساس محاسبه ارزش ذاتی و تحلیل‌های تکنیکال افراد کارشناس، قیمت ارز به هیچ وجه بالای ۳۰ هزار تومان نیست. وقتی اقتصاد و بازار ۳ روز تعطیلی است، دلار ساعتی بالا می‌رود، این نشان دهنده فعالیت افراد هیجانی است و آن‌ها در حال معامله هستند.

وی افزود: چند وقتی است که متاسفانه نوسان‌سازها و نوسان گیر‌ها در زمینه ارز کار می‌کنند. نمی‌توان گفت نوسانگیری ارز یک عامل برای رشد قیمت است و ما آن را حل کردیم و قیمت اصلاح شد؛  بلکه چندین عامل وجود دارد که هر کدام تاثیر خودشان را می گذارند.

شریعتی درباره تاثیر کانال‌های غیر مجاز تلگرامی در بالا رفتن نرخ ارز، گفت: کانال‌ها و معاملات شبانه و فردایی که مشخص نیست برای چه کسانی هستند، روی این افزایش قیمت‌ها تاثیر دارند. اکنون بازار هیجانی است و این هیجان باید با یک خبر هیجانی خاموش شود. همه منتظر یک خبر هیجانی هستند.
 
وی افزود: مردم عادی که از ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد سرمایه دارند، همان گونه که به دنبال کانال‌های سیگنال‌ده بورسی هستند، در زمینه ارز هم احتمالا افراد به سراغ این کانال‌ها می‌روند که رفتار هیجانی دارند. امروز، هیجان توده بازار ایران است.

عضو اتاق بازرگانی درباره تاثیر درباره نظرسنجی‌ها که احتمال رای آوری بایدن را بالا‌تر از ترامپ می‌دانند، اظهار داشت: درباره نظرسنجی‌ها و احتمال رای‌آوری هر کدام از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باید متخصصان حوزه دیپلماسی نظر دهند. مطمئن باشید اگر ترامپ رئیس جمهور امریکا شود، اثر منفی بر بازار ما می‌گذارد و دلار را بالا می‌برد و اگر بایدن پیروز شود، قطعا روند هیجانی و قیمت دلار کاهش می‌یابد.

شریعتی در پایان درباره سفر همتی به عراق و توافق برای آزادسازی بخشی از دارایی‌های کشور اظهار داشت: در شرایط فعلی هر مقدار از ۴۰ میلیارد دلار پول ایران که از کشور‌های دیگر طلب دارد، آزاد شود، قطعا باعث روغن کاری چرخ اقتصاد و تسهیل‌گری در روند بازار می‌شود. احتمالا گشایشی در سفر آقای همتی به عراق وجود داشته، چون او از جزئیات این سفر راضی بود.  
برچسب ها: علی شریعتی ، ارز ، قیمت ارز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: