bazarnews

کد خبر: ۷۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
استفاده از اسکنر ایکس ری در کشور، با ممانعت هایی همراه بوده است. برخی از رانندگان معتقدند این دستگاه ممکن است فرد را تحت تاثیر تشعشعات خود قرار دهد و فرد را به سرطان مبتلا کند. اما آیا واقعاً اسکنر ایکس ری برای سلامتی افراد، مضر است؟

گروه بازرگانی بازارنیوز: قاچاق، موضوعی است که کشور ما سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کند. کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، تحقیقی در زمینه ارزش دلاری سالانه قاچاق به کشور انجام داد که نتیجه آن میزان ۲۱.۵ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار را برای قاچاق نشان می‌دهد. این در حالی است که آمار اعلامی در سال ۹۵ حدود ۱۲.۵ و در سال ۹۶ حدود ۱۳.۱ میلیارد دلار بوده است.

یکی از راه های جلوگیری از قاچاق کالا، استفاده از دستگاه های اسکنر ایکس ری است که هم اکنون در بیش از 50 کشور دنیا رواج دارد. در آمریکا این امر تحت عنوان cargo scanning با مسئولیت وزارت امنیت میهن انجام می شود که توانسته است از قاچاق حجم عمده ای از کالاها، جلوگیری نماید.

با این وجود، استفاده از این اسکنر در کشور، با ممانعت هایی همراه بوده است. برخی از رانندگان معتقدند این دستگاه ممکن است فرد را تحت تاثیر تشعشعات خود قرار دهد و فرد را به سرطان مبتلا کند. اما آیا واقعاً اسکنر ایکس ری برای سلامتی افراد، مضر است؟

در ویدئو زیر، به بررسی این موضوع پرداخته می شود:

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: