bazarnews

کد خبر: ۷۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
روح الله لطیفی گفت: طبق آمار، این ماده در شش ماهه نخست امسال به میزان  ۲۰ کیلوگرم وارد شده؛ این در حالی است که مقدار واردات این محلول در مدت مشابه سال قبل، ۱۰۰ کیلوگرم بوده است.

سخنگوی گمرک

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: هشتگ «انسولین نیست» یکی از ترند‌های فضای مجازی در روز‌های اخیر بوده است. مخالفان دولت، علت را در «قاچاق معکوس» ناشی از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دانند، اما طرفداران دولت، تحریم‌های دارویی را علت اصلی کمبود انسولین در بازار قلمداد می‌کنند.

در همین راستا، روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی پیرامون آمار واردات انسولین در ۶ ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، به خبرنگار بازارنیوز گفت: طبق آماری که به من اعلام کردند، انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در داخل کشور تولید می‌شود و آنچه که تحت این عنوان وارد می‌شود، محلولی است که به عنوان ماده اولیه برای ساخت انسولین به کار برده می‌شود.

وی ضمن اعلام کاهش ۸۰ درصدی واردات محلول مربوطه، اظهار داشت: طبق آمار، این ماده در شش ماهه نخست امسال به میزان  ۲۰ کیلوگرم وارد شده؛ این در حالی است که مقدار واردات این محلول در مدت مشابه سال قبل، ۱۰۰ کیلوگرم بوده است.

لطیفی پیرامون ارزش دلاری محموله‌های وارداتی اظهار داشت:  ارزش دلاری این ۲۰ کیلوگرم محلول واردشده، حدود یک میلیون و سیصد هزار دلار بوده است که شامل ۱۷۰ پک محلول بوده، اما ارزش محموله سال گذشته، دو میلیون و دویست هزار دلار بوده است.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: طبق اطلاعات وارده، آنچه که در بازار دچار کمبود است، سرنگ‌های تزریقی است که برای مشخص شدن میزان واردات آن نیاز به همکاری سازمان غذا و دارو و مشخص شدن کد تعرفه آن هستیم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: