bazarnews

کد خبر: ۷۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توزیع محموله جدید انسولین قلمی از امروز در داروخانه ها با هدف ایجاد رقابت بین تولید کنندگان این دارو ارزانتر می شود.

آقای دکتر محمد رضا شانه ساز گفت: محموله جدید انسولین قلمی از دیروز (شنبه) در داروخانه ها توزیع می شود و با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان این دارو، انسولین قلمی با قیمتی به مراتب ارزان تر از قبل در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: محموله جدید انسولین قلمی وارد کشور شده و از امروز توزیع آن شروع می شود، یک محموله نیز از یک شرکت دیگر به زودی وارد می شود.
وی افزود: تلاش می کنیم تعداد رقبای خارجی عرضه کننده انسولین قلمی را در کشور زیاد و قیمت تمام شده آن را در ایران ارزان کنیم تا قیمت آن (از نظر یورویی) در سطح قیمت کشور های دیگر به ایران عرضه شود.
وی ادامه داد: مشکلی که از گذشته وجود داشته این است که انسولین قلمی از طرف شرکت عرضه کننده، از نظر نرخ یورویی خیلی گرانتر از کشور های دیگر به ایران عرضه می شود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان عرضه انسولین قلمی در بازار نسبت به پارسال کم نشده است، این دارو بالاترین میزان ارزبری را در بین همه دارو های وارداتی دارد بنابراین نمی توانیم آن را بی حساب و کتاب توزیع کنیم و از پارسال با کنترل بر اساس الگوی نیاز یک دوازدهم بازار و بیماران به صورت ماهانه توزیع می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: