bazarnews

کد خبر: ۷۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مجتبی یوسفی معتقد است؛ زمانی که مسئولان اقتصادی اعلام می‌کنند، قرار است عرضه اولیه صورت گیرد، باید این عرضه به صورت واقعی انجام شود نه اینکه برخی زیر مجموعه‌های شرکت‌های حاضر در بورس، تحت عنوان عرضه اولیه ارائه شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به مطالبات سهامداران خرد برای افزایش شفافیت در بورس گفت: این روزها هم صاحبان سهام عدالت و هم اشخاص حقیقی که با در باغ سبز مسئولان وارد بازار سرمایه شده‌اند، ابهامات بسیاری دارند. اصلی‌ترین مطالبه سهامداران از مسئولان، شفافیت و برنامه‌ریزی مناسب است. بر اساس بررسی‌ کارشناسی، بیش از 70درصد از کسانی که وارد بورس شده‌اند با سرمایه خرد حدود 10میلیونی وارد این بازار شده‌اند. بنابراین بخش اصلی مخاطبان بورس را مردم دهک‌های پایین جامعه تشکیل می‌دهند.

یوسفی در تشریح اصلی‌ترین مشکلات بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ابهام نخست، شفاف نبودن فعالیت‌های خود سازمان بورس و اوراق بهادار و زیرمجموعه‌های این سازمان است. در واقع، برخی شرکت‌های کارگزاری برای جمع‌آوری سرمایه‌های مردم و جهت‌دهی به سرمایه‌گذاری‌ها وارد بورس شده‌اند که نظارت درستی بر روی فعالیت‌های آنان وجود ندارد. بر اساس برخی اعداد و ارقام که به دست من رسیده تا به امروز بیش از 13هزار میلیارد تومان، سهام عدالت فروخته شده است.

او افزود: مشخص نیست این سهام به چه قیمتی فروخته شده؟ کدام شرکت‌ها این سهام را خریده‌اند؟ شرکت‌های کارگزاری که در نقش واسطه و دلال معاملات سهام عدالت را هدایت کرده‌اند، چه نام و نشانی دارند؟ و سایر پرسش هایی از این دست که این روزها صاحب نظران و کارشناسان مطرح می‌کنند، اما پاسخی به آنها داده نمی‌شود.

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس ، سهام
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: