bazarnews

کد خبر: ۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
نتایج یک نظرسنجی میان شهروندان آمریکایی نشان داد از هر چهار نفر، سه نفر بابت وقوع خشونت های انتخاباتی در این کشور نگران هستند.

نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۷۵ درصد از آمریکایی ها از وقوع خشونت های انتخاباتی در این کشور نگران هستند.
نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه «یو اِس اِی تودی» و دانشگاه «سافولک» نشان داد ۳۶ درصد از آمریکایی ها نسبت به بروز چنین خشونت هایی «بسیار نگران» و ۳۹ درصد «تا حدی نگران» هستند.
در مقابل، تنها ۱۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی «هیچ نگرانی» بابت خشونت های انتخاباتی نداشتند و ۱۱ درصد نیز «نگرانی اندکی» داشتند. ۳ درصد از این افراد نیز نظر خاصی در این باره نداشتند.
«مونیکا پانتون» شهروند ۷۰ ساله ساکن ایالت فلوریدا به این روزنامه گفت: «این یکی از ترسناک ترین دوره های زندگی من از زمان ترور [جان اف] کندی [رئیس جمهور اسبق آمریکا] و بحران موشکی کوبا (۱۹۶۲) محسوب می شود».
این نظرسنجی از میان ۱۰۰۰ شهروند آمریکایی از طریق خط تلفن و بین روزهای ۲۳ تا ۲۷ اکتبر (۲ تا ۶ آبان) انجام شد.
میزان نگرانی شهروندان آمریکایی از خشونت های انتخاباتی
احتمال بروز خشونت های پس از انتخابات آمریکا زمانی قوت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخصوص صحت آن تشکیک ایجاد کرده و گفت برگزاری انتخابات به صورت پستی قطعاً تخلفاتی را به همراه خواهد داشت. او از حامیانش که بعضاً از گروه های مسلح سفید برتر پندار یا نیروهای بازنشسته پلیس هستند درخواست کرده بر انجام رأی گیری ها نظارت کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: