bazarnews

کد خبر: ۷۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
پس از کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته، تحلیل گران به بررسی علل مختلف این رخداد پرداختند. آزادسازی بخشی از مطالبات ایران، و تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به بازار، از جمله مواردی است که کارشناسان معتقدند باعث کاهش نرخ ارز شده است. اما در کنار این عوامل، نمی توان از افزایش فروش نفت و درآمد حاصل از آن چشم پوشی کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: یاسین بستوانچی - فروش نفت ایران در برخی از برهه ها با مشکلاتی مواجه بوده است که می توان در این خصوص، جنگ تحمیلی عراق علیه را ایران را مثال زد که موجب شد بسیاری از کشورها از خرید نفت از ایران، پرهیز کنند. اما در عصر کنونی با روی کار آمدن ترامپ و اعلام خروج از توافقنامه برجام در سال 2018، و همچنین اعمال تحریم های نفتی، فروش نفت ایران با کاهش روبرو شد. در شرایطی که جنگ جنبه اقتصادی پیدا کرد، تلاش ایران برای فروش نفت هرگز فروکش نکرد.

در این خصوص خبرگزاری رویترز اوایل مهرماه سال جاری به نقل از سمیر مدنی از بنیانگذاران تانکر تراکرز نوشت: ایران روزانه 1.5 میلیون بشکه نفت خام و میعانات می فروشد که در یک سال و نیم اخیر بی سابقه بوده است.

در کلیپ زیر، به بررسی دیگر مصادیق پیرامون افزایش فروش نفت ایران پرداخته می شود که می تواند نویدبخش بهبود شرایط اقتصادی و ارزی کشور در آینده ای نه چندان دور باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: