bazarnews

کد خبر: ۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
پرونده ویژه «اولویت بندی تخصیص ارز» /۳
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضروری است بر واردکنندگان نظارت کامل انجام شود و دولت کارشناسانی را که می‌فرستد، نظارت دقیقی از نظر کیفیت کالایی که وارد می‌شوند و موجب خروج ارز از کشور می‌شوند، داشته باشند.

هدررفت ارز با واردات کالاهای بی‌کیفیت و بلااستفاده/دولت نظارت داشته باشد

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ انور حبیب‌زاده بوکانی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ضرورت اولیت‌بندی تخصیص ارز توسط دولت به بازارنیوز گفت: کمیسیون در ارتباط با مسائل مربوط به تخصیص ارز حساس است و جلساتی هم با وزرای صمت و اقتصاد داشته‌ایم. این جلسات تحت عنوان پیگیری ارز و مشکلات معیشت مردم بوده و سعی کردیم راهکاری را پیدا کنیم.

وی در ارتباط با ضرورت آزادسازی کالاهای وارد شده از گمرکات کشور، اظهار داشت: گمرکات باید کالاهای موجود در انبارهای گمرک بر اساس اولویت ها، ترخیص کند. همه مسئولین هم به این مسئله اذعان دارند که باید کالاها از انبارهای گمرکات خارج شوند تا ارزی که از کشور خارج شده هدر نرود.

حبیب‌زاده درباره واردات کالاهای بی کیفیتی که فقط موجب خروج ارز از کشور می شوند، اظهار داشت: از گذشته این موضوع وجود داشته که برخی واردکننده ها کالاهایی را وارد می کردند که این ها کیفیت های لازم و استاندارد را نداشتند و فقط موجب خروج ارز از کشور می شدند. باید این واقعیت را قبول کنیم که ضروری است بر واردکنندگان نظارت کامل انجام شود و دولت کارشناسانی را که می فرستد، نظارت دقیقی از نظر کیفیت کالایی که وارد می شوند و موجب خروج ارز از کشور می شوند، داشته باشند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر این نکته که اولویت بندی تخصیص ارز باید بر اساس نیازهای جامعه باشد، اظهار داشت: اولویت با تخصیص ارز برای امکانات معیشتی و سلامتی که مورد نیاز مراکز درمانی کشور باید باشد. در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی و بیماری هایی که نیازمند دارو هستند و باید این ها تامین شود، در بخش بهداشت و درمان مشهود است که برای اغلب افرادی که بیماری دارند، داروها تامین نمی شود. لذا دولت باید ارزی را که در اختیار دارد روی واردات کالاهای معیشتی و شبکه سلامت کشور برنامه ریزی کند.

حبیب‌زاده در پایان گفت: دستگاه های نظارتی باید در این موضوعات ورود داشته باشند. وزارت بهداشت باید بر موضوع تخصیص ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی باید نظارت کامل داشته باشند. در بخش مواد غذایی و معیشتی هم وزارت صمت موظف است نظارت داشته باشد. قطعا کسانی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی برای واردات به کشورهای خارجی می روند باید کارشناسان با تجربه و زبده باشند.

 


سایر خبرهای این پرونده:

حسینی‌کیا: ۷۰ درصد ارز را وارد بازار فرعی شده/ ضرورت مبارزه با قاچاق در صنعت پوشاک

شهریاری: ارز ثروت ملی است، نباید شکلات و لباس زیر وارد کرد/ تامین ارز دارو سخت است


 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: