bazarnews

کد خبر: ۷۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
بررسی علل افزایش نرخ ارز؛
فروشندگان دلار فردایی که عمدتا دلالانی هستند که در خیابان منوچهری، فردوسی و سبزه میدان فعالیت می کنند، دلاری در اختیار ندارند و تنها به صورت صوری و بالا بردن قیمت ارز این کار را انجام می دهند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-یاسین بستوانچی؛ اگر در روزهای اخیر پیگیر نرخ ارز باشید، پس حتما نام دلار فردایی و یا معاملات فردایی به گوشتان خورده است. فروشندگان دلار فردایی که عمدتا دلالانی هستند که در خیابان منوچهری، فردوسی و سبزه میدان فعالیت می کنند، دلاری در اختیار ندارند و تنها به صورت صوری و بالا بردن قیمت ارز این کار را انجام می دهند. البته برخی از این فروشندگان با کوچ به فضای مجازی، فعالیت های خود را به صورت مجازی نیز دنبال می کنند.

هنگامی که قیمت دلار کاهشی می شود، این افراد با انجام سفته بازی و خریدهای صوری که در هیچ جایی ثبت نشده است، در مقابل این کاهش مقاومت می کنند. این در حالی است که بر اساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها، انجام هرگونه معامله فردایی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.

در کلیپ زیر، به بررسی دیگر آسیب های معاملات فردایی و راهکارهای جلوگیری از آن، پرداخته می شود که مشاهده آن خالی از لطف نیست:

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: