bazarnews

کد خبر: ۷۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی اظهار داشت: یکی از پیامدهای موازی کاری این است که بروکرات های هر سازمان برای خودشان یک حوزه اختیار قائل هستند و همه هم دخالت می کنند، کسی نمی گوید این موضوع در اختیار من نیست.

علی شمس اردکانی در گفت وگو با ایلنا درباره ناموفق بودن وجود نهادهای مختلف در راستای تنظیم بازار اظهار کرد: وجود چند نهاد مختلف که باهم متناقض هستند، مشکل ساز است. باید سازمان های دولتی که باید در خدمت تولید، ترقی و اشتغال باشند از پنجره واحد صحبت کنند. وزیر جدید صمت هم گفتند؛ امور صنعتی و بازرگانی براساس قانون از اختیارات وزارت صمت است. این موضوع خوب است و به فال نیک می گیریم.
وی افزود: به قول خواجه نظام الملک طوسی، «زوال دولت در یک کار را به چند مرد دادن است». مثلا در مورد قاچاق تعزیرات یک حکم می دهد و ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا یک حکم دیگر. بعضی از اینها هم اصلا صورت مسئله را بلد نیستند. دولت و حکومت وزنه سنگینی دارد، آنقدر کارمند دور خود جمع کرده که بلای بروکراسی است.
رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی تصریح کرد: یکی از پیامدهای موازی کاری این است که بروکرات های هر سازمان برای خودشان یک حوزه اختیار قائل هستند و همه هم دخالت می کنند، کسی نمی گوید این موضوع در اختیار من نیست.
وی افزود: اگر کیفیت مجلس کنونی بهتر بود، خود باید نظارت می کرد و موانع را برطرف می کرد ولی خود مجلس هم یک مانع است. تعداد زیادی از نمایندگان سابقه خودشان را سازمان های دولتی دارند، حتی برای دوره بعد برنامه ریزی می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: