bazarnews

کد خبر: ۷۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
ارزش دلار در ایران و جهان در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سقوط کرد. امروز (پنجشنبه) هر دلار در صرافی‌های بانکی 26 هزار و 350 تومان معامله شد که حاکی از کاهش دو هزار و 580 تومانی نسبت به روز کاری گذشته (چهارشنبه) تا لحظه تنظیم این خبر است.

ساعت 13 امروز نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی 26 هزار و 350 تومان اعلام شد و یورو با دو هزار و 600 تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه، با نرخ 30 هزار و 900 تومان معامله شد.
همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته (چهارشنبه) هر یورو با قیمت میانگین 33 هزار و 21 تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین 28 هزار و 497 تومان فروخته شد.
علاوه بر این، در سامانه نیما نیز در روز چهارشنبه، حواله یورو با میانگین قیمت 32 هزار و 29 تومان و حواله دلار به 26 هزار و 720 تومان به فروش رسید.
نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.
به گزارش فصل تجارت، این روزها بازار ارز روزهای ملتهبی را از سر گذرانده است، در مقطعی نرخ دلار تا سقف قیمتی 32 هزار و 100 تومان نیز افزایش یافت، اما در 20 روز اخیر این روند افزایشی قیمت، شکسته شد و شاهد روند نزولی قیمت‌ها در بازار بودیم.
در حالی که از هفتم آبان‌ماه دوباره نرخ دلار در صرافی‌های بانکی روند رو به رشد خود را آغاز کرد، از صبح امروز روند نزولی شدیدی را در پیش گرفته است.
سقوط دلار در بازارهای جهانی
دلار آمریکا روز پنجشنبه در برابر ارزهای رقیب با نزدیک شدن به زمان اعلام رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020، روند کاهشی خود در یک هفته اخیر را ادامه داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا پس از احراز آرای دو ایالت میشیگان و ویسکانسین، پیروزی قطعی خود را پیش بینی کرده، اما حزب وی در انتخابات کنگره سطح انتظارات را برآورده نکرده است و به نظر می رسد سنا همچنان در دست جمهوریخواهان بماند.
اما بازارهای مالی طی روزها یا حتی هفته ها در برابر بی ثباتی و عدم اطمینان انتخاباتی مقاومت کردند، نظر به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نحوه شمارش آرا را در چند ایالت با تهدید به اقدام حقوقی یا شمارش مجدد، مورد انتقاد قرار داده است.
براساس این گزارش، شاخص دلار در برابر سبد شش ارز اصلی روی رقم 93.23 ایستاد که 0.2 درصد کاهش در اوایل معاملات لندن را نشان می داد.
برخی از بزرگترین موفقیت ها در ارزهایی مشاهده شده که بار سیاست های حمایتگرانه ترامپ را در سال های اخیر به دوش کشیده اند و در این میان یوان چین به بالاترین میزان خود در برابر دلار در بیش از دو سال گذشته رسیده است.
یورو نیز روز پنجشنبه مبلغ 1.1760 دلار خرید و فروش شد که 0.3 درصد بیش از فصل قبلی و در نتیجه شرط بندی سرمایه گذاران بر پیروزی بایدن بود.
به گفته «جان ویل» استراتژیست ارشد شرکت «مدیریت دارایی نیکو» در ژاپن، یورو در چند روز گذشته نوسان داشت، اما به نظر می رسد درصورت پیروزی بایدن، قوی تر شود.
پوند انگلیس نیز پس از آنکه بانک مرکزی این کشور خرید اوراق قرضه اش را افزایش داد، به مبلغ 1.30 دلار معامله شد.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه هفته جاری برگزار شد، اما هنوز پیروز نهایی مشخص نشده است. تا این لحظه بایدن 264 رای الکترال و ترامپ 214 رای الکترال را به دست آورده اند. نامزد پیروز باید 270 رای الکترال را از آن خود کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: