bazarnews

کد خبر: ۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت بازار سرمایه می گوید تصمیم ما این است که تمام واگذاری های ما در دولت در بازار بورس صورت بگیرد. این به خاطر نقش و اهمیت بازار بورس و در راستای تببین اهمیت بازار بورس و سرمایه است ودولت با قواعدی که تعریف می کند، سعی دارد که این نوسانات به سمتی برود که تحرکات به بازار قابل رشد تبدیل شود.

فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوسان در ذات بازار سرمایه و بازار سهام است. به عبارت دیگر این بازار عمدتا بر رفتار سهام داران و عرضه کنندگان سهام باز می گردد. دولت با قواعدی که تعریف می کند، سعی می کند این نوسانات به سمتی برود که تحرکات به بازار قابل رشد تبدیل شود.
وی ادامه داد: در تمام دوره ها بازیگران این عرصه نقش موثری در چارچوب قواعد و مقرراتی که توسط شورای عالی بورس تصویب میکند، دارند . اخیرا یکسری مواردی مطرح شد که بر بازار اثر گذاشت. یکی از موارد این بود که مطرح شد نرخ سود بانکی می خواهد افزایش پیدا کند. همه فعالان بازار دیدند که رئیس کل بانک مرکزی تکذیبش کرد. بحثی است که نرخ سود بین بانکی مقداری بالا رفته که درست است؛ داریم برنامه ریزی می کنیم از این روند جلوگیری کنیم.
دژپسند گفت: برخی التهابات به خاطر بعضی اظهار نظرهایی است که در برخی امور بازار سرمایه مداخله گرانه صورت گرفته است. این موضوع به نظر من سبب می شود سهامداران حقیقی و خرد دچار زیان و خسران شوند. اگر ما مدافع منافع سهامداران خرد هستیم باید از اظهار نظرهایی که مداخله ایجاد می کند به شدت پرهیز کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: