bazarnews

کد خبر: ۷۹۶۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
عبدالناصر همتی با تاکید بر لزوم رعایت نرخ های‌های سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک ها گفت: بانک مرکزی برنامه ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست دوره‌ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه در راستای کنترل و رصد تراکنش‌های ریالی، دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: ساختار تعریف شده درضوابط مذکور باید در بانک‌ها ایجاد و رعایت شود.

وی افزود: در شرایط کنونی نظام پولی و ارزی کشور از طرف کسانی که تخلف‌های تراکنشی دارند مورد صدمه قرار گرفته و عملکرد مثبت نظام بانکی در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با برخی عملکردها ناقص در عدم رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی زیر سوال می‌رود.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ واقعی ارز در کشور پایین‌تر از نرخ‌های کنونی است، گفت: معاملات شبانه و فردایی در بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ است و رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی امکان التهاب آفرینی در بازار ارز را از سفته بازان می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت همه جانبه ضوابط مبارزه با پولشویی اعم از سقف‌های مجاز تراکنش و هویت سنجی مشتریان توسط بانک‌ها گفت: مبارزه با پولشویی در راستای افزایش شفافیت و سلامت فعالیت نظام بانکی و نیز رعایت حقوق مشتریان باید به طور جدی دنبال شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به فعالیت شبانه روزی شبکه‌های گسترده سازماندهی شده که به قصد برهم زدن آرامش عموم مردم و ایجاد انتظارات واهی به طور مداوم در حال فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد: با افزایش همکاری شبکه بانکی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، تراکنش‌های غیرمجاز بانکی شناسایی و از آنها جلوگیری شود که با این اقدام بخش زیادی التهابات بازار ارز نیز کنترل می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: نوسانات بازار سرمایه با کاهش یا افزایش جزئی نرخ سود سپرده‌ها ارتباطی ندارد و شبکه بانکی از سایر ظرفیت‌های خود برای حمایت از بازار سرمایه استفاده خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام جناب همتی بااین تورم سودسپرده هارو کم میدهید این درست نیست که سپرده گذار ضرر کند شما به ضرر سپرده گذارها همیشه عمل میکنید وارزش پول ما رو پایین اورده ایند اصلا ازشما راضی نیستیم.اگرمیخواهید پول رو به سمت تولید ببرید بهترین راه افزایش سودسپرده بانکی نزدیک به تورم هست این جوری هم تورم کاهش میابد وهم باپول سپرده ها میتوانید به سمت تولید هدایت کنید واین جوری ن سپرده گذار ضرر میکند ونه اینکه این همه گرونی به وجود میاید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام جناب همتی این درست نیست که بااین تورم سود سپرده هارو زیاد نمیکنید وارزش پول مارو روز به روز پایین می اورید وروز به روز به ماضرر میزنید.ازشما خواهشم این است که به سپرده گذار توجه بیشتر داشته باشید وسودسپرده هارو متناسب باتورم بدهید واین امرموجب کاهش تورم ومیتوانید باافزایش سود سپرده پول های که سرگردان هستند را جم کنید و باسودمناسب ونزدیک به تورم به سپرده گذار سود بدهید تاهم ارزش پول حفظ بشه وهم سپرده گذار رضایت داشته باشد ومیتوانید باپول سپرده گذاری شده به تولید هم کمک بکنید و تورم را کنترل کنید.امیدوارم حرف های من کارگر را خوانده باشید.لطفا سود سپرده هارو زیاد کنید‌
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: