bazarnews

کد خبر: ۷۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
ناظران بر این باورند که سبک شدن وزن دلار، قیمت خودرو و سرمایه ای بودن این کالا را تحت تاثیر قرار داده است.

چند روزی است که شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و به دنبال آن قیمت بسیاری از کالاها روند نزولی دارد. یکی از این تاثیرات بر قیمت خودرو است که زمانی به شدت افزایش یافت و بسیاری از این رویه گله مند بودند.
تأثیر نرخ ارز و نوسانات آن بسیار گسترده و عمیق است، به طریقی که مهمترین جنبه های اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. به گفته کارشناسان، نرخ ارز تأثیر زیادی بر اقتصاد در کوتاه مدت و مدت زمان طولانی دارد. نوسانات نرخ ارز بر قیمت محصولات وارداتی نیز اثر گذار است و علاوه بر این  می تواند بر قیمت های داخلی نیز تأثیر بگذارد.
بسیاری از کارشناسان، روند کاهش قیمت خودرو را ناشی از افزایش تولید و تسریع در تحویل محصولات از سوی خودروسازان بزرگ قلمداد می کنند از سوی دیگر، ناظران بر این باورند که سبک شدن وزن دلار، قیمت خودرو و سرمایه ای بودن این کالا را تحت تاثیر قرار داده است.
میلاد بیگی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اثرات نرخ دلار بر بازار خودرو، اظهار کرد: متأسفانه بازار خودرو در کشور ما عمق کافی را ندارد، به عبارتی ساده تر عرضه کننده و بازار مصرف زیادی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا قیمت سازی بسیار راحت تر باشد.
این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به تعداد محدودی که از عرضه کننده ها وجود دارد، امکان قدرت گرفتن آن ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و شرایط مناسبی برای فعالیت متخلفان فراهم می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: