bazarnews

کد خبر: ۷۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
وزیر نیرو گفت: متعهد شدیم تا پایان امسال ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب را در قالب پویش «هر هفته - الف - ب ایران» با سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برسانیم.

آقای رضا اردکانیان با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اینکه این پویش برای اجرا، تکمیل و به بهره برداری رساندن طرح های آب و برق و فاضلاب در سراسر کشور راه اندازی شده است، افزود: اجرای این پویش باوجود همه محدودیت ها به اتکاء ظرفیت های موجود و توانمندی شرکت های مدیریتی، مهندسین مشاور، پیمانکاران و ظرفیت بخش های دولتی و خصوصی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، یک ابر پروژه و جزو بزرگترین طرح های آبی و خاکی کشور است، ادامه داد: اجرای این طرح که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با پیگیری و پشتیبانی های وزارت صنعت، معدن و تجارت و با مشارکت بیش از 190 شرکت سازنده ایرانی به ثمر رسیده نیز جزو این پویش است.
آقای اردکانیان افزود: به جزء این طرح ، تا کنون 126 طرح از 250 طرح را با سرمایه گذاری 27 هزار میلیارد تومان به پایان رساندیم و با این طرح، 128 پروژه با سرمایه گذاری حدود 43 هزار میلیارد تومان به انجام رسیده است.
وزیر نیرو گفت: تا کنون اجرای 7 سد مخزنی، 8 طرح شبکه آبیاری و زهکشی، 4 تصفیه خانه بزرگ آب، 7 تصفیه خانه بزرگ فاضلاب و آبرسانی به 448 روستا و 7 شهر بزرگ انجام شده است.
آقای اردکانیان ادامه داد: 9 نیروگاه حرارتی، 13 نیروگاه تجدید پذیر، 5 نیروگاه مقیاس کوچک و 33 طرح پست و خطوط انتقال به ثمر رسیده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: