bazarnews

کد خبر: ۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
نوید رایگان شدن مصرف برق برای مشترکان کم مصرف با نام برق امید، بارقه امیدی است که در دل خانوار‌های کم مصرف به ویژه مشترکان در مناطق روستایی دمیده است، در روز‌هایی که تامین معیشت یکی از دل نگرانی‌های اصلی خانوار‌ها است برداشتن گامی در جهت کاهش هزینه‌های خانوار گامی مثبت و امیدبخش تلقی می‌شود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: طرح برق امید از ابتدای آبان ماه در کشور کلید خورده است و بر این اساس مشترکین کم مصرف  از ١٠٠ درصد تخفیف هزینه برق برخوردار می شوند.طرح "برق امید" اقدام در جهت منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور توصیف شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های پویش الف - ب-ایران در گفت و گو با خبرنگاران از اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور خبر داد و افزود: طرح "برق امید"  نوآوری جدید صنعت برق  در کشور است که در ارتباط منطقی با برنامه های مدیریت مصرف و کاهش تلفات و تکمیل کننده این برنامه هاست و منافع ملی و توسعه اقتصادی کشور را تضمین می‌کند.

همایون حائری با اشاره به اهمیت نقطه نظرات و تجارب شرکت‌های توزیع در شکل گیری دستورالعمل اجرایی طرح "برق امید"، یکسان بودن باورها و نگاه به این طرح ملی را حایز اهمیت دانست و خواستار رفع پیچیدگی‌های پیش رو از طریق اقدام های دقیق مهندسی و تعامل‌های اجتماعی با مشترکان شد.

وی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از مشترکان برق در کشور میتوانند از مزایای برق امید بهره مند باشند افزود: سال گذشته از ۲۹ میلیون مشترک برق در کشور، ۲۴ میلیون نفر جزو مشترکانی بودند که مصرف متعارف داشتند و ۳۰ درصد آنها یعنی هشت میلیون مشترک، مشمول پاداش خوش‌مصرفی شدند. بسیاری از این مشترکان امسال در طیف مشترکان کم مصرف از مزایای برق امید بهره مند می شوند.

حائری افزود: پارسال ۱۰۶ میلیارد تومان به مشترکان یادشده پاداش داده شد و امسال نیز همین شیوه دنبال می‌شود. و اجرای طرح برق امید ، امید بخش صرفه جویی و مصرف بهینه برق در کشور خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و با هدف تشویق آنها به استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و تقدیر از مشترکان کم مصرف اجرا می‌شود گفت: معیار مصرف برق برای کم مصرف بودن کمتر از ۸۰ کیلو وات ساعت در هر ماه است، برای مشترکانی که میزان مصرف برق آنها کمتر از این رقم باشد در پایان ماه در قبض آنها، بهای برق صفر خواهد بود.

حائری ادامه داد: معیار مشترکان خوش مصرف  بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت و پُر مصرف بیش از ۲۰۰ کیلو وات ساعت است، یکی از اهداف اجرای طرح برق امید، تشویق مشترکان خوش مصرف و پر مصرف به صرفه‌جویی در مصرف برق و قرار گرفتن آنها در زُمره مشترکان کم مصرف است.

ایرنا/

برچسب ها: برق ، وزارت نیرو ، دولت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: