bazarnews

کد خبر: ۷۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
دلالان معاملات فردایی که بعضا در خارج از کشور با دستگاه پوز در حال فعالیت هستند، از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی استفاده می کنند که رهگیری آن ها می تواند منجر به بهبود شرایط ارزی کشور شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-یاسین بستوانچی؛ یکی از مهمترین سیاست‌های بانک مرکزی در دوره مدیریت عبدالناصر همتی، محدودیت برای تراکنش های بانکی است. همتی در ابتدای ورود به بانک مرکزی محدودیت تراکنش‌های بانکی برای کد ملی را اعمال و ابلاغ کرد. بر این اساس هر شماره ملی می‌تواند در طول یک روز (24 ساعت) نهایت تا 100 میلیون تومان تراکنش بانکی داشته باشد. هر کارت بانکی نیز نهایت تا 50 میلیون تومان می‌تواند تراکنش بانکی طی 24 ساعت داشته باشد.

یکی از اهداف بانک مرکزی از اعمال بخشنامه محدودیت تراکنش‌های کارتی، محدود کردن فعالیت پوزهای خارج کشور بود که به‌طور غیرمجاز و به‌خاطر تخلف شرکت‌های psp و نظارت ضعیف بانک‌ها در خارج مرزها فعالیت می‌کنند.

نوسانات و تلاطم نرخ ارز در هفته های گذشته نیز مسئولین امر را ملزم به همت بیشتر در اجرای این مصوبه و نظارت ریالی کرده است. متاسفانه دلالان معاملات فردایی که بعضا در خارج از کشور با دستگاه پوز در حال فعالیت هستند، از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازارها استفاده می کنند که رهگیری آن ها می تواند منجر به بهبود شرایط ارزی کشور شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: