bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه توزیع لاستیک تنها بین ۳۰۰ واحد فروش توزیع می شود، گفت: اگر افزایش قیمت با توزیع مناسب لاستیک صورت نگیرد، بازار دو نرخی باقی خواهد ماند و به تعادل نمی رسد.

داوود سعادتی نژاد با بیان اینکه در ابتدا کارخانه های تولیدکننده لاستیک متقاضی افزایش ۸۰ درصدی قیمت لاستیک بودند گفت: تولیدکننده ها با توجه به تامین مواد اولیه تولید، خواستار افزایش قیمتی بودند که تفاوت زیادی با قیمت های بازار آزاد نداشته باشد، اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با این تقاضا مخالف کرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با بیان اینکه در نهایت پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی لاستیک مطرح شد افزود: با توجه به صحبت های انجام شده احتمالا این اصلاح قیمت از آذر ماه ابلاغ می شود اما اگر این افزایش قیمت با توزیع مناسب لاستیک در واحدهای فروش صورت نگیرد، بازار همچنان دو نرخی باقی خواهد ماند و به تعادل نخواهد رسید.
به گفته سعادتی نژاد، در حال حاضر کارخانه های تولید لاستیک، محصولات خود را به صورت سبدی و تنها در اختیار نمایندگی های خود قرار می دهند و سایر فروشندگان نه سهمیه ای دارند و نه از محل دیگری تغذیه می شوند و این باعث شده تا بازار لاستیک ۲ نرخی شود.
وی با بیان اینکه سیستم توزیع نامناسب لاستیک در بین فروشندگان باعث شده است تا عمده فروشان به خرده فروش تبدیل شوند و خرده فروشان از بازار حذف شوند تصریح کرد: ما امیدواریم در کنار این اصلاح قیمت ها، کارخانه ها با یک بصیرت توزیع لاستیک را بین همه اعضاء اتحادیه انجام دهند تا همه واحدهای صنفی ما بتوانند عرضه لاستیک را به مشتری داشته باشند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: