bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
رییس کل بانک مرکزی از آمادگی نظام بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های یارانه بگیر فاقد حقوق ثابت خبر داد و گفت: این تسهیلات در صورت موافقت دولت و تقبل مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات، از محل تسهیلات کرونایی پرداخت خواهد شد.

عبدالناصر همتی در نشست معاون اول رئیس جمهوری با مدیران ارشد شبکه بانکی که عصر امروز به منظور بررسی عملکرد و برنامه های نظام بانکی در سال جهش تولید برگزار شد، افزود: ۸۰ الی ۹۰ درصد تامین مالی پروژه های کشور بر عهده نظام بانکی است و با توجه به پیچیدگی های شرایط کنونی، حفظ آرامش نظام بانکی باید در اولویت باشد.
وی با بیان اینکه کنترل همزمان نرخ تورم، نقدینگی و نرخ ارز و مراقبت از سایر بازارها و نیز حمایت از جهش تولید، شرایط پیچیده ای را برای بانک مرکزی و نظام بانکی ایجاد کرده است، گفت: همچنین تکالیف دولت و مجلس به نظام بانکی علیرغم تحریم ها و کاهش شدید درآمدهای نفتی به این پیچیدگی افزوده که خوشبختانه نظام بانکی تاکنون از این آزمون سربلند بیرون آمده است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ناکامی دشمنان در تحقق هدف فروپاشی اقتصادی کشور گفت: واضعان فشار حداکثری با ایستادگی ملت و مسئولان، ناکام شدند و در آینده ثبات بیشتری در اقتصاد خواهیم داشت.
همتی همچنین با پیش بینی بهبود شاخص های اقتصادی در آبان ماه نسبت به ماه قبل گفت: رشد بخش غیرنفتی کشور در نیمه دوم سال گذشته بهبود یافت و در سه ماهه اول امسال کمتر از یک درصد منفی شد و این مهم ریشه در حمایت بانک ها از جهش تولید به ویژه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بخش های اقتصادی و تولیدی کشور دارد؛ به طوری که سرمایه در گردش بخش های صنعت و کشاورزی به ترتیب ۷۴ و ۶۹ درصد رشد داشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: