bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بخش مسکن در حالت بلاتکلیفی قرار دارد گفت: کسانی که به شکل گسترده اقدام به خریداری و احتکار آپارتمان کرده بودند به تکاپو افتاده اند تا واحدها را به فروش برسانند.

ایرج رهبر اظهار کرد: در حال حاضر کسانی که با نیت سوداگری به شکل گسترده واحدهای مسکونی را خریداری و احتکار کرده بودند با توجه به تحولات سیاسی به تکاپو افتاده اند تا آنها را بفروشند. این افراد در زمانی که نرخها بالا رفته بود اقدام به خرید کرده اند و حالا نگران کاهش قیمت هستند. علت افزایش حدود ۴۰ درصدی عرضه در بازار مسکن این است.
وی افزود: مساله دیگر به طرح مالیات بر خانه های خالی مربوط می شود که برخی فعالان بازار مسکن را نگران کرده و اقدام به عرضه کرده اند.
این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در شرایط کنونی هرکس تصوری از آینده دارد و هیچ چیز قطعی نیست. گشایشهای سیاسی می تواند اثرات کاهشی در بازار ملک ایجاد کند و ادامه وضعیت فعلی اثرات التهابی در بخش مسکن خواهد داشت. هنوز عکس العملها مشخص نیست و به همین خاطر قیمتها از عرضه و تقاضا تبعیت نمی کند. به طور مثال در بعضی مناطق با رشد عرضه و کاهش تقاضا مواجه هستیم اما قیمتها هم بالا رفته، در حالی که باید کاهشی باشد. در مناطقی دیگر عرضه کاهش یافته و قیمتها هم نزولی شده است. این نشان می دهد منطق اقتصادی در بازار وجود ندارد.

برچسب ها: احتکار ، مسکن ، قیمت مسکن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: