bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودرو‌های با پلاک بومی از شهر‌های قرمز هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد.

حسین قاسمی در تشریح جزئیات اعمال محدودیت ها در طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا که از روز شنبه یکم آذرماه اجرایی می شود، گفت: در طرح جدید محور اصلی شهرها هستند که به سه گروه شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند. این دسته بندی براساس شاخص بستری در هر یک از شهرها تعیین می شود. به این ترتیب که در شهرهای زرد چهار نفر بستری به ازای 100 هزار نفر، در شهرهای نارنجی شش نفر بستری به ازای 100 هزار نفر و در شهرهای قرمز نیز 10 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این طرح محدودیت ها برای حوزه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ترددها در نظر گرفته شده که هر یک الزامات ویژه ای دارند به شکلی که ادارات در شهرهای زرد و دستگاه های اصلی ارائه خدمات ضروری به فعالیت خود ادامه می دهند و در راستای ارائه خدمات ضروری، پرسنل آنها به صورت کامل حضور دارند و سایر ادارات نیز یک سوم نیروهایشان در محل کار حاضر خواهند بود.
دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص برگزاری جلسات و ماموریت ها در طرح جدید گفت: ماموریت های غیرضروری و کلیه جلسات اگر در فضای سربسته باشد حتما باید الزام رعایت فاصله چهار متر افراد انجام شود. همچنین شش بار گردش هوا در هر ساعت برای فضای بسته باید انجام شود و حداکثر افراد شرکت کننده در جلسات شهرهای زرد 30 نفر، شهرهای نارنجی 20 نفر و شهرهای قرمز 15 نفر باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: