bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
بانک مرکزی در اطلاعیه ای، نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی ۲۷ آبان را اعلام کرد و از برگزاری حراج جدید اوراق بدهی دولتی در تاریخ ۴ آذر ماه، خبر داد.

پیرو اطلاعیه روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ درخصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می رساند، طی برگزاری بیست و پنجمین مرحله از این حراج، چهار بانک سفارش های خود را به ارزش ۴.۴ هزار میلیارد ریال در سامانه های بازار بین بانکی ثبت کردند.
وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۹۹۸.۴ میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۳ درصد و ۳۷۸.۲ میلیارد ریال اوراق «اراد ۵۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۴ درصد (در مجموع به ارزش ۱.۴ هزار میلیارد ریال) موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهاد های مالی برنده در روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد.
به علاوه، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود ۷۴۵ میلیون ریال اوراق «اراد ۵۳» را خریداری کردند. در مجموع، ۱.۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در هفته جاری توسط سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.
کارگزاری بانک مرکزی در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواتر های هفتگی، مرحله بیست و ششم حراج اوراق بدهی دولتی به منظور فروش به بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه ای و شرکت های تأمین سرمایه را در روز سه شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۹ اجرا می کند. اوراق عرضه شده در این حراج، مرابحه عام، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود شش ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) و به شرح جدول زیر است.

table

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: