bazarnews

کد خبر: ۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست روز سه شنبه خود درباره به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید در ژانویه هیچ توصیه ای ارایه نکرد و بازار را تا زمان برگزاری نشست وزیران اوپک پلاس درباره سیاست تولید سال آینده در حدس و گمان نگه داشت. گفته می شود وزیران اوپک پلاس سرگرم بحث درباره به تاخیر انداختن سه تا شش ماهه افزایش تولید هستند. تصمیم نهایی در این باره در نشست ۱۰ و ۱۱ آذر وزیران اوپک پلاس گرفته خواهد شد.
این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد همه کشورهای عضو اوپک پلاس باید گوش به زنگ و طبق نیازهای بازار، آماده اقدام باشند. نشست بعدی کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که مامور ارزیابی شرایط بازار و نظارت بر پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید است، در ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) برگزار خواهد شد.
کمیته فنی اوپک پلاس در دیدار روز دوشنبه خود از تمدید سه ماهه محدودیت عرضه فعلی این گروه حمایت کرده بود اما به نظر رسید برخی از اعضا به منظور تسریع توازن مجدد بازار نفت، تمایل دارند تولید را به میزان بیشتری کاهش دهند.
اسناد محرمانه اوپک پلاس که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد که اوپک و متحدانش انتظار دارند در صورت تمدید سه ماهه یا بیشتر محدودیت عرضه فعلی، ذخایر نفت در سال ۲۰۲۱ کاهش بیشتری پیدا کند.

برچسب ها: نفت ، اوپک ، بشکه نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: