bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۵۱ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات به یک هزار و ۹۰۷ واحد تولیدی پرداخت شده است.
برپایه این آمارها، ۶۸۱ واحد تولیدی در هفت ماهه امسال در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) نزدیک به ۳۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
در همین راستا در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان مهرماه مبلغ ۶۹ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۲۳۲ واحد پرداخت شده است.
برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم نامه و موافقت نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده سازی فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.
سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.
صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک های عامل طرف قرارداد سپرده گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: