bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در این جلسه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اعضای دولت بررسی کلیات لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار دادند.

هیات وزیران در جلسه امروز خود با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر آیین نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه های اجرایی متقاضی انتقال از تهران و کلان شهرها، موافقت کرد.
حمایت­ ها و تسهیلات موضوع این آیین نامه شامل تمامی کارمندان رسمی و پیمانی و عناوین مشابه شاغل در وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه های موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که تمایل به انتقال دائم از تهران و کلان شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، کرج، اهواز و قم به سایر نقاط کشور را داشته باشند، خواهد بود.
انتقال کارمندان به شهرستان های استان تهران و نیز شهرستان هایی که مرکز آنها (۵۰) کیلومتر یا کمتر با سایر کلان شهرها فاصله دارند مشمول تسهیلات موضوع این آیین نامه نخواهد بود.
همچنین برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه باید حداقل ۵ سال از دوره خدمتی کارمندان رسمی و پیمانی تا بازنشستگی آنان باقی مانده باشد و ایثارگران و فرهنگیان در استفاده از تسهیلات این آیین نامه اولویت خواهند داشت.
حمایت ها و تسهیلات مندرج در آیین نامه یاد شده شامل موارد زیر است:
پرداخت هدیه انتقال به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر به کارمندان از محل اعتبارات خدمات رفاهی
افزایش هزینه­ جابه­جایی محل خدمت و هزینه سفر به میزان دو برابر
کارمندانی که به مناطق کمتر توسعه یافته و بدآب و هوا انتقال می یابند با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در شرایط مساوی از حداکثر سقف امتیاز (حسب مدرک تحصیلی) در بند (۱) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار خواهند شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: