bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان ثبت نام تردد در سامانه های جعلی حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت های کرونا به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی روز پنجشنبه گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت های خاص اعلامی وهمچنین استثنا خودروهای حوزه حمل و نقل عمومی و صاحبان مشاغل فوریتی و امدادی خاص، مجرمان سایبری از این موقعیت، قصد سوء استفاده دارند.
سرهنگ پاشایی افزود: کلاهبرداران با راه اندازی سایت ها با آدرس های جعلی مشابه با عنوان "ثبت نام تردد در سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت های کرونا" اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیرمجاز و دریافت پول های هنگفت از حساب شهروندان با هدایت طعمه های خود به صفحات فیشینگ می کنند.
وی ادامه داد: هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر صورت می پذیرد.
معاون اجتماعی پلیس فتا از هموطنان خواست با عدم توجه به تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی، از مراجعه به هرگونه سایت و سامانه که عناوین مشابهی دارند، خودداری کنند.
سرهنگ پاشایی در ادامه افزود: پلیس فتا ناجا و رده های متناظر استانی با تشکیل کارگروه ویژه ای، تمام تخلفات متصور در حوزه محدودیت های کرونایی را زیر نظر دارد و تاکنون نیز ضمن شناسایی افراد مجرم و مسدودسازی سایت های جعلی که اهداف مجرمانه دارند، رصدو نظارت کامل بر حوزه موصوف را در اولویت مأموریتی خود قرار داده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: