bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
طبق تاکید رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، بازار خودرو در حقیقت آرام و بدون مشتری است و قیمت خودروها در بازار با یک شیب نزولی در مسیر کاهش قرار گرفته است که به روند کاهشی نرخ ارز طی هفته های گذشته بازگشته و بازار خودرو نیز که بازاری سرمایه ای است، از آن تبعیت کرده و روندی نزولی به خود گرفته است. پیش بینی ها نیز براین اساس است که کاهش قیمت ها بیشتر نیز شود.

سعید موتمنی در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان مسیر نزولی قیمت خودروها را در پیش دارد، اظهار کرد: این روزها قیمت ها در بازار داخلی و به تبع کاهش نرخ ارز روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو نیز بسیار تاثیرگذار عمل کرده است. میان قیمت خودرو و نرخ ارز، ارتباط نزدیکی برقرار است. زمانیکه نرخ ارز کاهش یافت، از این سمت نیز، قیمت خودرو کاهش را آغاز کرد؛ به گونه ای که طی هفته های اخیر در قیمت خودروها اعم از داخلی، خارجی و مونتاژی ها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش قیمت داشته ایم. پیش بینی ما این است که در هفته های آتی این کاهش قیمت بیشتر نیز شود.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که در ماه های گذشته، سرمایه خود را به سمت بازار خودرو هدایت کرده بودند، در حال حاضر اکثرا فروشنده هستند اما در بازار مشتری و خریداری نیست. فروشنده زیاد و خریدار کمتر شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دارندگان خودرو، به سبب جلوگیری از ضرر بیشتر تمایل به فروش هرچه سریعتر خودروی خود دارند؟ تصریح کرد: در هر صورت، معاملات خودرو نیز همچون سایر معاملات، از تناسب خرید کالا و عرضه در بازار پیروی می کند. فروشنده نیز با هر قیمتی که خودرو را تهیه می کند، متناسب با آن در بازار عرضه می کند. قیمت ها سیر نزولی داشته باشد، ارزان تر تهیه کرده و ارزان هم می فروشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: