bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
رئیس مجلس گفت: همه ما در مجلس و دولت به این جمع بندی رسیدیم که دراین شرایط سخت مردم نیازمند به کمک در طرح معیشت هستند.
محمد باقر قالیباف دیروز (شنبه) در مراسم افتتاح ۱۵ طرح شهرداری در استان قم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به مصوبه دولت برای کمک معیشتی به کسانی که در دوران کرونا دچار مشکل شده اند اظهار داشت: اصلا مهم نیست که این کار را دولت انجام می‌دهد یا مجلس، مهم اینست که این کار با سرعت و دقت انجام شود.
 
گام مجلس در مسیر تحول و نقش آفرینی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گام برداشتن در مسیر طرح‌ها و لوایح از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است تا شاهد تحول و نقش آفرینی بیشتری برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باشیم.
آقای قالیباف با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به جایگاه بسیجیان، از پزشکان و پرستاران در زمینه خدمات به بیماران کرونایی قدردانی کرد و افزود: افتتاح طرح‌های شهری در استان قم، گامی مهمی در جهت خدمات رسانی شهری به شهروندان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به گزارش مسئولان شهر قم در خصوص سرانه ۲۰ متری فضای سبز برای هر فرد، گفت: با توجه به آلودگی هوا، صوتی و همچنین فضای سبز سرانه ۲۰ متر برای هر فرد جای تقدیر دارد.
آقای قالیباف در ادامه به جایگاه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در توسعه روستا‌ها و شهر‌ها اشاره کرد و افزود: اولویت‌های مجلس شورای اسلامی بررسی طرح‌ها و لوایح جدید در مسیر کار شهرداری‌ها و حوزه شهری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر ما امروز در مجلس و در اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور در قوه مجریه دست به دست هم بدهیم و خیلی از مسئولیت‌های متمرکز را به شهرداری‌ها واگذار کنیم، مردم بیشتر در رفاه خواهند بود و مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات را سرو سامان دهند، تصریح کرد: در همین سال‌های تحریم در شهر‌های بزرگ و مراکز استان ها، شهرداری‌ها پروژه‌های بزرگ و خدمات رسانی زیادی انجام دادند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گام برداشتن در مسیر طرح‌ها و لوایح از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است تا شاهد تحول و نقش آفرینی بیشتری برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باشیم.

درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار برنامه هفتم توسعه
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار برنامه هفتم توسعه قرار دارد.
آقای محمدباقر قالیباف در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح ۱۵ طرح شهرداری شهر قم، با تاکید بر ضرورت حل برخی چالش‌ها در شهرداری ها، افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها نبود درآمد پایدار در شهرداری هاست که این رنج و زخم کهنه‌ای است که مانع کار و تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شده است.
وی در ادامه گفت: البته اشکال این کار در قانون وجود دارد که باید اصلاح شود و مطمئن باشید که در برنامه پنج ساله هفتم این موضوع درآمد پایدار شهرداری‌ها در دستور کار است.
آقای قالیباف افزود: همچنین طرح مربوط به طرح جامع خدمات مدیریت شهری که نیاز به یک تحول جدی در نظام اداری و اجرایی کشور ایجاد کند، موضوع دومی است که مدنظر است.
وی همچنین گفت: در کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها طرحی در این زمینه با همان هماهنگی‌هایی که از گذشته بوده در دستورکار است، امیدوارم که این طرح تبدیل به قانون شود و بتواند گام جدی و اساسی در این زمینه بردارد تا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چه در شهر‌های کوچک و مخصوصا که در شهر‌های بزرگ شاهد تحولی بزرگ باشند.
رئیس مجلس از اصلاح قانون شورا‌ها و انتخابات به عنوان ضرورت برداشته شدن موانع شهرداری‌ها یاد کرد و افزود: لازم است این انتخابات تخصصی‌تر و ضابطه مندتر برگزار شود، تا شاهد تاثیرگذاری، نظارت و پیگیری دقیق‌تر در شورا‌های شهر و روستا در سراسر کشور باشیم.

مجلس و دولت در پی کمک به تامین معیشت مردم هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز همه ما در مجلس و دولت به این جمع بندی رسیده ایم که در این شرایط سخت مردم نیازمند کمک در طرح معیشتی هستند؛ مهم نیست این کار را دولت انجام دهد یا مجلس، بلکه باید این اقدام به صورت دقیق و سریع انجام گیرد.
آقای محمدباقر قالیباف در ادامه سخنانش در آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری قم با تاکید بر لزوم کمک مالی مستقیم به تک تک خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های مستضعف و محروم، تصریح کرد: باید این کمک‌ها با دقت به دست کسانی برسد که فعالیت اقتصادی شان را از دست داده اند و یا کار دائم ندارند.
رئیس مجلس همچنین به فشار جدی تحریم‌ها و کرونا بر ملت اشاره و تصریح کرد: انصافا مردم ما در برابر این دو فشار جدی و سنگین نجیبانه و مجاهدانه مقاومت کردند و دیدیم که چگونه طرح فشار حداکثری ترامپ را با شکست روبرو کردند.
وی افزود: همه ما خوشحالیم که امروز دیگر ترامپ در مسند قدرت نیست و این نتیجه مجاهدت و مقاومت مردم عزیز است.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: برای حفظ و نجات جان یکایک مردم عزیز همه ما مسئولان موظف به تلاش هستیم، پزشکان و جامعه پرستاران و همچنین مدیران این بخش در قوه مجریه پیشقراولان این عرصه هستند که تلاش آن‌ها قابل تقدیر است، اما اگر مقاومت مردم نبود، چنین موفقیتی را به دست نمی‌آوردیم.
آقای قالیباف افزود: وظیفه بنده و همه مدیران در همه سطوح این است؛ در پاسخ به نجابت و مقاومت مردم با همدلی و وحدت تلاش کنیم تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و خدای نکرده گره‌ای بر آن‌ها نیافزاییم.
وی خاطرنشان کرد: البته این به معنای آن نیست که در کار‌ها نقد و انتقاد نباشد، چرا که نقد و انتقاد باعث سازندگی است، ولی نقد و انتقادات حتما باید منصفانه، برای پیشبرد و حل مشکلات مردم باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد، بلکه مهم این است که آن کار انجام شود؛ امروز همه ما در مجلس و دولت محترم به این جمع بندی رسیده ایم که در این شرایط سخت حتما مردم نیازمند کمک در طرح معیشتی هستند تا کالا‌های اساسی را راحت‌تر و ارزان‌تر تهیه کنند.
آقای قالیباف همچنین گفت: مطمئن هستم و به مردم عزیزمان قول می‌دهم که دغدغه همه مسئولان در هر کدام از قوای مقننه، مجریه و قضائیه شما مردم عزیز هستید و ان شاء الله با دعای خیر شما و تلاش مجاهدانه یکایک ما بتوانیم در این مسیر گام برداریم و بخشی از مشکلات مردم را حل و فصل کنیم.
رئیس مجلس افزود: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم به طور اساسی و ریشه‌ای مسائل اقتصادی و مشکلات کرونا را حل کنیم.
برچسب ها: مجلس ، طرح معیشتی ، دولت ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: