bazarnews

کد خبر: ۷۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
معاون فنی گمرک گفت: با توجه به ممنوعه بودن واردات گروه کالایی با اعمال مقررات متروکه، کانتینر های لوازم خانگی بوش به ضبط قطعی دولت درخواهد آمد.

مهرداد جمال ارونقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در زمان ممنوعیت وارد شده و مجوز گرفته با صدور رای دیوان عدالت اداری امکان واردات پیدا کرده بودند، اما گمرک از ترخیص محموله ها جلوگیری و موضوع را تحت بررسی قرار داده است.
وی ادامه داد: واردات لوازم خانگی بوش در شرایطی مطرح شد که از دو سال پیش واردات کالا های گروه چهار که عمدتا مصرفی و غیرضرور هستند از جمله لوازم خانگی، ممنوع شده و تحت هیچ شرایطی این کالا ها امکان ورود به کشور را نداشته اند، حتی برای ترخیص حدود ۷۰ میلیون یورو از این کالا ها با وجود رایزنی های صورت گرفته در نهایت طی مهلتی که براساس مصوبه هیات وزیران تعیین و در ۲۶ شهریور امسال به پایان رسید بخش زیادی از این کالا ها ترخیص نشد و با اعلام گمرک متروکه شدند.
معاون فنی گمرک افزود: از سوی دیگر منشأ ارز این کالا ها به وضوح مشخص نیست و شائبه هایی در رابطه با واردات این کالا با ارز نیمایی و حتی دولتی وجود دارد تا جایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مدعی شده کانتینر های لوازم خانگی بوش با ارز متقاضی تامین ارز شده است، هرچند که بانک مرکزی تاکنون در این رابطه توضیحی اعلام نکرده است.

برچسب ها: دولت ، گمرک ، ترخیص کالا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: