bazarnews

کد خبر: ۸۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
بسیاری از مناطق سراسر جهان مانند جزایر کیمن، بریتانیا، هلند و غیره، به عنوان گریزگاه مالیاتی شناخته می‌شوند و سالانه زیان مالیاتی قابل توجهی را به بار می‌آورند.

گروه بین الملل بازارنیوز: در حال حاضر، جزایر کیمن، با اختلاف زیادی مسئول بزرگترین زیان مالیاتی در جهان است. بر اساس آخرین برآوردهای منتشر شده توسط شبکه عدالت مالیاتی برای سال 2020، مشاهده می‌شود که در این منطقه به صورت متوسط سالانه 70.4میلیارد دلار درآمد مالیاتی در سراسر جهان به دلیل سواستفاده مالیاتی شرکت‌ها و فرار مالیاتی خصوصی از دست می‌رود. این میزان، یک ششم از کل زیان‌های جهانی است.

سایر گریزگاه‌های مشهور مالیاتی مانند لوکزامبورگ و جزایر ویرجین بریتانیا نیز در صدر این لیست قرار دارند، اما این بریتانیا بود که با مجموع 42.5میلیارد دلار، یعنی 10درصد از کل زیان‌های جهانی، به جزایر کیمن نزدیک است.

الکس کوبام، مدیر اجرایی شبکه عدالت مالیاتی در خصوص مقیاس این مشکل گفت: "یک سیستم مالیاتی جهانی که سالانه 427میلیارد دلار شاهد ضرر بوده، یک سیستم در هم شکسته نیست، بلکه سیستمی است که برای شکست برنامه‌ریزی شده است. تحت فشار شرکت‌های عظیم و گریزگاه‌های مالیاتی قدرتمند مانند هلند و شبکه بریتانیا، دولت‌های ما سیستم مالیاتی جهانی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که خواسته‌های ثروتمندترین شرکت‌ها و اشخاص نسبت به خواست سایرین در اولویت قرار بگیرد.

در نمودار ارائه شده، مناطقی که مسئول بزرگترین زیان مالیاتی در جهان هستند را مشاهده می‌کنید؛

سیستم مالیاتی

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: