bazarnews

کد خبر: ۸۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
قیمت هر اونس طلا در اولین روز هفته در بازارهای جهانی، معادل ۱.۷ درصد کاهش داشت و به پایینترین سطح در راند نزولی از قله ۲۰۰۰ دلار، رسید. دلیل این سقوط اما کمی با هفتههای پیش متفاوت است.

قیمت پایانی اونس طلا در اولین روز هفته (در بازارهای جهانی) 33 دلار نسبت قیمت آغازین کاهش داشت. قیمت اونس فلز زرین با این کاهش قیمت بر روی 1837 دلار بسته شد. این قیمت به معنای شکست و سقوط از کفهای حمایتی 1850 و 1840 دلار بود. کفهای حمایتی که بعد از صعود قیمت اونس به 2000 دلار، همواره پایدار مانده بودند. قیمت لحظهای اونس طلا با رسیدن به 1831 دلار به پایینترین قیمت خود در 4 ماه و 4 روز گذشته رسید، بازه ای که طلا در مسیر صعود به کانال 1900 دلار و سپس قله 2000 دلار بود.
مانند دو هفته گذشته، سقوط این هفته بازار طلا در روز دوشنبه رخ داد. همچنین مانند دو هفته گذشته، اخبار واکسن کرونا مجدداً در دوشنبه منتشر شد. اما برخلاف دو هفته گذشته نمیتوان با قاطعیت گفت که دلیل سقوط، اخبار واکسن کرونا بوده است. در حالی که ممکن است گفته شود که سومین واکسن کرونا سرمایهگذاران را به بهبود اقتصادی خوشبینتر و نسبت به آینده طلا بدبینتر کرد، اما در نهایت کاهی که کمر شتر را شکست، انتشار آمار شاخص مدیران خرید آمریکا بود که بهتر از انتظارات پیش رفت.
محرکهای بازار طلا اقتصادی شدند
شاخص مدیران خرید آمریکا (PMI) که در ایران تحت عنوان شامخ نیز شناخته میشود، شاخصی است که در بازار طلا کمتر به آن توجه میشود و در چند ماه گذشته تاثیر چشمگیری بر این بازار نگذاشته است.
به گفته سایت اینوستینگ این شاخص که توسط Markit Economics منتشر می شود، آماری را بر اساس نظرسنجی از بیش از 400 مدیر در شرکتهای بخش خصوصی ارائه میدهد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: