bazarnews

کد خبر: ۸۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
وزیر بهداشت اعلام کرد: هیچ دارویی برای تست روی بیماران کرونا در ایران، مصرف نشده است. مانند همه کشورها از داروهایی مانند رمدسیویر که اثرنسبی بر بیماری داشته استفاده و تجربیات خود را به سازمان بهداشت جهانی اعلام کردیم و برای انجام این کار هیچ وجهی به هیچ کس در ایران پرداخت نشده است.

سعید نمکی در نامه ای به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد ملی مدیریت کرونا نوشت: پیرو پخش ادعای آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبالغی از سوی سازمان جهانی بهداشت جهت آزمایش داروهای مربوط به ویروس کووید ۱۹ در کشورمان از آنجا که مطمئن شوم که در این روز و شب های سخت در میدان مبارزه با بیماری پدیده ای از نظرم مغفول نمانده باشد کلیه اجزای موضوع را بررسی کردم.
وی افزود: از روزهای آغازین بیماری کمیته ای متشکل از ۴۵ نفر از متخصصان و صاحبنظران به عنوان کمیته علمی تشکیل و بر همه ابعاد و پروتکل های درمانی نظارت داشت و از آنجا که این بیماری داروی تاثیرگذار ۱۰۰درصد تایید شده نداشت، لذا تلاش کردیم هر دارویی که در هر کجای جهان تاثیرگذاری نسبی آن اعلام می شود علی رغم فشار سنگین تحریم ها وارد کشور و استفاده و بلافاصله تولید داخل آن را نیز به همت تولیدکنندگان داخلی آغاز کنیم. در این راستا از سازمان های بین المللی و مردم نهاد و کشورهای دوست در جهان نیز مقداری از داروها اهدا شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: