bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
یک مدرس دانشگاه گفت: در سال ۹۹ بسیاری از پژوهش ها نشان داده که خط فقر در تهران به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

شیوع ویروس کرونا به طرز عجیبی بر روی کسب وکارها در سراسر ایران تأثیر گذاشت. با توجه به اینکه شرایط اقتصادی در ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود, به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی اثرات این ویروس تعداد زیادی از کارگران را بیکار کرد.
علاوه بر اینکه تعدادی از مشاغل به خاطر کرونا تعطیل شدند,تعداد زیادی از کارگران هم به این واسطه بیکار شدند, اما بودند کارگرانی که خود گرفتار این بیماری شدند و کارفرمایانی که سواستفاده گر به بهانه گرفتن کرونا آنها را اخراج کردند.
هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اشاره به اینکه 70درصد کارگران در بخش خدمات فعالیت دارند، گفت: کارفرمایان نباید کارگران مبتلا به کرونا را اخراج کنند.
وی با اشاره به بیکاری تعدادی از کارگرانی که فاقد بیمه بودند و در دوران کرونا بیکار شدند، گفت: متأسفانه تعدادی از کارگران در زمان کرونا بیکار شدند این دسته از کارگران که تعدادشان کم نبود بیمه نداشتند. در شرایط شهرهای زیارتی مانند مشهد تعداد این کارگران چشمگیر بود.
وی ادامه داد: چراکه اکثر مشاغل خدماتی، به خصوص خدمات زائر(ظرفشوی های هتل ها، کارگران خشکشویی ها، کارگران زائرسراها و...) از جمله کارگرانی بودند که به دلیل تعطیلی مشاغل شغل خود را از دست دادند و شغلشان تحت تاثیر قرار گرفت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: