bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
هر ورق از اوراق تسه در روز سه شنبه ۴ آذر قیمتی معادل با ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان داشت. این درحالیست که اعتبار هر ورق در بازار مسکن ۵۰۰ هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می‌توان ۵۰۰ هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

در چهارمین روز آذر دومین رکورد ارزانی وام مسکن به ثبت رسید. در این روز هزینه وام مسکن مجردین به ۲۰ میلیون کاهش یافت و همین امر سبب شد تا نرخ سود این وام به پایین تر از حد ۲۲ درصد تنزل پیدا کند.
هزینه وام مسکن در چهارم آذرماه دومین رکورد ارزانی وام مسکن را برای دومین روز متوالی به ثبت رساند. در همین خصوص هزینه اوراق در روز سه شنبه چهارم آذر ماه تقریبا ۳ هزار تومان دیگر کاهش یافت و به حد ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. این کمترین حدقیمتی اوراق در دوماه گذشته بود و موجب آن شد که هزینه وام مسکن در ارزان ترین سطح دوماهه خود قراربگیرد.
«اما این هزینه ها برای متاهلین و مجردین چقدر برآورد می شود؟»
هزینه خرید اوراق مسکن
هر ورق از اوراق تسه در روز سه شنبه ۴ آذر قیمتی معادل با ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان داشت. این درحالیست که اعتبار هر ورق در بازار مسکن ۵۰۰ هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می توان ۵۰۰ هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.
از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین ۱۴۰ میلیون تومان و برای متاهلین را ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرده است، مجرد ها نیازمند خرید ۲۸۰ ورق و متاهلین ۴۸۰ ورق خواهند بود؛ بنابراین مجرد ها برای اخذ وام مسکن در امروز باید ۲۰ میلیون تومان و متاهلین ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اوراق تهیه می کردند.
هزینه تهیه اوراق برای متاهلین در چهارم آذر ماه نسبت به روز قبل خود نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.
هزینه تهیه اوراق در روز جاری در حالی به نازلترین حد دوماهه خود رسیده که در روز گذشته نیز رکورد ارزانی دوماهه خود را شکسته بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: