bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و اجرای طرح های مردم محور ۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده اند.

ایرج حریرچی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اوایل و اواسط آبان ماه ۴۶ شهرستان قرمز و ۴۳ شهرستان قرمز شدید اعلام شد و تعطیلی سطوح شغلی ۲، سه و چهار در آنها اعمال گردید که هم اکنون با اجرای طرح های مردم محور شاهد بهبود وضعیت آنها هستیم.
حریرچی گفت: ما مطمئن هستیم با اجرای طرح هایی مانند طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی قطعا تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش خواهد یافت.
معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: در اجرای همه این طرح ها نقطه کلیدی این است که خود مردم باید رعایت کنند و میزان دورهمی ها و اجتماعات را به حداقل برسانند.
وی گفت: راه مقابله با این ویروس از بیمارستان نمی گذرد بلکه در سطح اجتماع و تغییر رفتار مردم صورت خواهد گرفت.
حریرچی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اعمال قانون بسیار خوب است ولی باید تداوم یابد تا شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم.
این مسوول اضافه کرد: در برخی از حوزه ها باید نظارت بیشتری صورت گیرد مثلا عروسی و مراسم ختم را می توانیم در صورت برگزاری با چند صدنفر مقابله کنیم ولی اگر چند نفر با هم جمع شوند قابل کنترل نیست.
وی افزود: در کشورهای اروپایی خود همین موضوع نیز تخلف است و اگر بیش از ۶ نفر در یک خانه جمع شوند با آن مقابله می شود و پلیس اجازه دارد بدون گزارش به قوه قضاییه و حکم وارد شود و جریمه سنگین اعمال نماید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: