bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
وضعیت بازارها در هفته ای که گذشت؛
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز هفته سپری شده، با افزایش ۱۰ هزار و ۵۷ واحد روبرو شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت، برای سبز ماندن تلاش زیادی کرد. به طوری که با ورود نقدینگی حقوقی ها به بازار سرمایه، امیدها برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه، افزایش پیدا کرد.

در پایان وقت معاملات چهارشنبه هفته گذشته، ارزش معاملات بورس و فرابورس به 28 هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل بورس با افزایش 10 هزار و 57 واحد به رقم یک میلیون و 367 هزار و 166 واحد رسید.

همچنین معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 15.4 میلیارد سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 1.7 میلیون نوبت معامله و به ارزش 15 هزار و 623 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

وقفه در رشد شاخص به خاطر انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز بود

تا چندی پیش برخی از کارشناسان کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد را مقاومتی جدی برای شاخص بورس می‌دانستند و معتقد بودند بازار با عبور از این کانال می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند.

«امیرعلی امیرباقری» کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه آفت معاملات بورس، وجود هیجان در مسیر صعود و نزول این بازار است، اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال بازار سرمایه بعد از رشدی که به دلیل تورم انتظاری، نرخ ارز و واقعیات درونی و بیرونی اقتصاد تجربه کرد، حرکتی را در پیش گرفت که با هیجان از جانب سرمایه‌گذاران خرد همراه و باعث فشار عرضه در بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در میان‌مدت و بلندمدت قیمت‌ها به ارزش ذاتی خود نزدیک می‌شوند، گفت: هر چقدر که کارایی بازار سرمایه در کشور قوی‌تر باشد قیمت‌ها سریع‌تر به ارزش ذاتی خود نزدیک تر می‌شوند، اما با توجه به نیمه‌قوی بودن کارایی بازار سرمایه این اتفاق با یک وقفه زمانی در بازار رخ داد.

 

کاهش محسوس معاملات در بازار طلا

اعمال محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و تعطیلی برخی صنوف از جمله طلا فروشان، باعث کاهش معاملات و قیمت در بازار طلا شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار، چهارشنبه به ۱،۰۴۴،۷۰۰ تومان رسید که کاهشی ۹۰ هزار تومانی نسبت به سه شنبه داشته است. سکه امامی در بازار چهارشنبه نیز، ۱۰,۸۰۰،۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: