bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: مسئولین مبارزه با قاچاق کالا در کشور باید در این مبارزه پای کار باشند و مجلس هم در این زمینه از ابزار قانونی خودش به هر روشی برای مقابله با این بی حرمتی به معیشت مردم که سفره آن‌ها را تنگ‌تر کرده، استفاده می‌کند.

انتقاد نماینده مجلس از روند مباره با قاچاق در کشور/ قطعا از وزیر کشور سوال می کنم!

گروه بازرگانی بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، پیرامون بالا رفتن حجم قاچاق در کشور خصوصا در بخش دام زنده و دارو، به بازارنیوز گفت:  مسئولین مبارزه با قاچاق در کشور در مورد این گونه قاچاق‌ها توجه ویژه داشته باشند. شنیده شده که قاچاقچیان، دام زنده را با مبالغی ارزان به مرز‌ها برده و به کشور‌های عربی با چند برابر قیمت و به صورت دلاری می‌فروشند. این اصلا به صلاح کشور نیست.

وی افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد که ضعفی در زمینه مبارزه با قاچاق وجود دارد که امیدوارم این ضعف برطرف شود. قاچاقچیان باید باور داشته باشند که نیرو‌های امنیتی و مسلح ما قدرتمند هستند و با وجود این که ممکن است این گونه قاچاق‌ها از رادار آن‌ها خارج شده باشد، یک روزی یقه این افراد گرفته خواهد شد.


*مسئولین متولی کار، عزم جدی داشته باشند

موسوی از ضرورت عزم جدی متولیان مبارزه با قاچاق برای مقابله با این پدیده سخن گفت و تصریح کرد: مسئولین مبارزه با قاچاق کالا در کشور باید در این مبارزه پای کار باشند و مجلس هم در این زمینه از ابزار قانونی خودش به هر روشی برای مقابله با این بی‌حرمتی به معیشت مردم که سفره آن‌ها را تنگ‌تر کرده، استفاده می‌کند و ما در مقابل این‌ها خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولین اگر احساس می‌کنند خلاء قانونی در زمینه مبارزه با قاچاق در کشور وجود دارد، آن را با مجلس در میان گذاشته تا ما به صورت طرح آن خلاء‌ها را پر کنیم تا این که شاهد اینگونه اتفاقات و بزن در رو‌ها نباشیم.

* وزارت کشور به نگارش نامه اکتفا نکند

نایب رئیس کمیسیون اققتصادی، با بیان این که متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت کشور است، تاکید  کرد: این وزارتخانه باید دقت خود را بیشتر کرده و به نگارش یک نامه با سربرگ وزارت اکتفا نکند؛ بلکه مکلف به  این است که جلوی این قاچاق‌ها را بگیرد.  

موسوی افزود: آقای رحمانی فضلی به عنوان نفر اول مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور هستند، باید پاسخگو باشند. باید از او در مجلس سوال شود و این موضوعات را برای مردم بازگو کند. نمی‌شود در کشور ما مسئول مبارزه با قاچاق نسبت به این پدیده بی اعتنا و بی توجه باشد. باید جلوی اینگونه قاچاق‌ها گرفته شود، چون هم ضربه به اقتصاد کشور می‌زند و هم در نیاز‌های معیشتی مردم دخیل است.
 
*کمبود دارو متاثر از قاچاق است

نماینده مردم اردبیل در مجلس، پیرامون خروج دارو به صورت قاچاق از کشور به بازارنیوز گفت: قاچاق دارو در این شرایط  که مردم درگیر با ویروس منحوس کرونا هستند، یک پدیده بسیار مخرب است که داد مردم را درآورده و باید جلوی آن گرفته تا سلامت مردم تامین شود. دارو‌های اولیه که یک بیمار کرونایی نیاز دارد در بیمارستان‌ها یافت نمی‌شود؛ این متاثر از قاچاق‌های خروجی و بدون قانون از کشور است و متولی و مسئول مربوطه باید با حضور در مجلس به مردم پاسخ دهد.

موسوی در پایان وعده داد:  من شخصا قول می‌دهم که پیرامون این مسئله از وزیر کشور سوال کنم و قطعا سایر نمایندگان در این زمینه پای کار خواهند بود.
 
پابان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: