bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
دبیرکل اوپک با تاکید بر نیاز صنعت نفت به ۱۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری، گفت: با وجود همه چالش ها، آینده روشنی برای صنعت انرژی پس از همه گیری کرونا ترسیم می شود.

محمد سانوسی بارکیندو در یکصد و سی و چهارمین نشست کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) که روز چهارشنبه (پنجم آذرماه) از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شاهد بازگشت تدریجی به سطح تقاضای نفت پیش از همه گیری کرونا و پس از آن شاهد رشد قابل توجه تقاضا در اواسط این دهه خواهیم بود.
وی با اشاره به دستاوردهای توافقنامه همکاری در برقراری توازن بازار و عملکرد صحیح صنعت نفت و چشم انداز اقتصاد جهانی، افزود: همه تلاش های ما از جمله کاهش عرضه بی سابقه نفت منجر به شکل گیری بزرگ ترین تعهد برای ثبات در تاریخ بازار نفت (مقدار و مدت زمان) شد.
دبیرکل اوپک درباره اقتصاد جهان، گفت: اوپک پیش بینی می کند رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰، ۴.۳ درصد کاهش و در سال ۲۰۲۱، ۴.۴ درصد افزایش یابد.
بارکیندو تأکید کرد: برای حمایت از روند بازیابی بازار نفت از همه گیری کرونا و تأمین انرژی مورد نیاز آینده جهان، همه انواع انرژی، از جمله نفت و گاز، نیاز خواهد بود.


بهبود بازار نفت با پشتوانه واکسن کرونا
دبیرکل اوپک همچنین در هشتمین کمیته مشترک فنی اوپک و غیر اوپک که روز جمعه (هفتم آذرماه) و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: انتظار عرضه واکسن کرونا سبب بهبود شرایط روانی بازار شده است. با این حال، باید همچنان موضع خود را تا زمان کاهش موارد ابتلاء به ویروس کووید -۱۹ حفظ کنی زیرا هنوز در اوج این فاجعه هستیم.
بارکیندو همچنین به تأثیر مخرب همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و بازار جهانی نفت اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری در صنعت نفت بسیار کاهش یافته است.

برچسب ها: اوپک ، نفت ، صنعت انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: