bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
قیمت طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش داشت اما آیا این به معنای پایان روند صعودی این فلز ارزشمند است؟

برخی از تحلیلگران در حال معکوس کردن پیش بینی خود از قیمت ۲۰۰۰ دلار اونس طلا تا پایان سال هستند.
حجم اندک معاملات در آستانه تعطیلات شکرگزاری آمریکا در سقوط اونس طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار در معاملات روز جمعه نقش داشت.
اگر چه برخی از تحلیلگران مطمئن هستند که فضای کلان همچنان از صعود قیمت طلا به سطوح بالاتر حمایت می کند اما برخی دیگر انتظارات برای صعود طلا به رکورد جدید را مورد بازبینی قرار داده و از پایان امسال به سال آینده تغییر داده اند.
کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: من این گفته که طلا به دلیل پاندمی ویروس کرونا صعود کرده است را قبول ندارم. تصور می کنم طلا به دلیل واکنش به پاندمی صعود کرده است. بسته محرک مالی، کاهش ارزش دلار آمریکا، نرخهای بهره اندک دلایل صعود قیمت طلا به رکورد جدید هستند. تصور نمی کنم هیچ کدام از این دلایل ناپدید شده باشند. با این حال وی دیگر انتظار ندارد اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰۰ دلار صعود کند و برآورد کرده که این فلز ارزشمند سال ۲۰۲۰ را در پایین مرز ۱۹۰۰ دلار به پایان می رساند.
تحلیلگران دو هفته پیش نوسان بالای بازار در آستانه تعطیلات روزشکرگزاری را پیش بینی کرده بودند و همین اتفاق در بازار طلا افتاد. بهای اونس طلا در قراردادهای تحویل فوریه در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۲۳ دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۷۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد. قرارداد دسامبر در ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

برچسب ها: طلا ، قیمت طلا ، اونس جهانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: