bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال هاست معادن را غارت می کنند و ورود نکردیم؛ متأسفانه در قانون معادن خلاء های قانونی وجود دارد، به همین خاطر بسیار مفسده خیز است.

روح الله ایزد خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در نشست مطالبه گران حوزه معادن نقاط مختلف کشور با اشاره به ورود جدی نمایندگان مجلس به مشکلات و مطالبات مردم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی برنامه های خوبی را در سه گام برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم در نظر گرفته است.
وی افزود: گام اول مجلس برای حل مشکلات، اصلاح برخی قوانین است به عنوان مثال در حوزهٔ معدن قوانینی وجود دارد که ایراد اساسی به آن وارد است، معیشت مردم و کسب وکار مردم را در تنگنا قرار می دهد یا به منافع ملی لطمه میزند و یا مفسده خیز است از همین رو این قوانین را در دستور اصلاح قرار می دهیم.
ایزد خواه با اشاره به ابزار نظارت به عنوان گام بعدی گفت: طی چند ماه گذشته مواردی از مشکلات معادن به ما ارجاع شده تا پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم؛ اگر موضوعی از جنس مفاسد باشد از طریق کمیسیون اصل 90 یا مواردی مثل ماده 234 در آیین نامه آن را به دستگاه قضایی ارجاع می دهیم.
اگر از جنس مفاسد نباشد و از جنس غفلت و سهل انگاری باشد از طریق مسئولین دولتی پیگیری می کنیم تا بتوانیم به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میانجی گری مرحله سومی است که نمایندگان از این طریق به مشکلات رسیدگی می کنند؛ میانجی گری به این معنا که در نقاط مختلف کشور مزیت های معدنی داریم که در سیاست گذاری و برنامه ریزی به آن توجه نمی شود یا کمتر توجه می شود به عنوان مثال استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های معدنی خوبی دارد اما بعضاً اکتشافی صورت نگرفته است.

برچسب ها: معادن ، مجلس ، فساد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: