bazarnews

کد خبر: ۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
سکته دوم قیمت اوراق وام مسکن، علامت واضح تری از تغییر انتظارات در سمت تقاضای خرید آپارتمان مخابره کرد و خریداران ملک اکنون به واسطه «انتظارات کاهشی»، حاشیه نشین بازار مسکن شده و منتظر کاهش قیمت هستند.

سکته دوم قیمت اوراق وام مسکن، علامت واضح تری از «تغییر انتظارات» در سمت تقاضای خرید آپارتمان مخابره کرد. سطح قیمت امتیاز وام مسکن بعد از ثبت قله نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان در اوایل آبان، طی ۳۰ روز گذشته، سه کانال سقوط کرد؛ به طوری که در ابتدای هفته به میانگین ۶۵ هزار تومان رسید. تحولات بازار اوراق مسکن به عنوان پیش نشانگر بازار معاملات آپارتمان، نشان می دهد خریداران ملک که تا اواسط آبان با شارژ «انتظارات تورمی»، در صحنه معاملات حاضر بودند، اکنون به واسطه «انتظارات کاهشی»، حاشیه نشین بازار مسکن شده و منتظر کاهش قیمت ها هستند.
در هفته نخست آذرماه سال جاری، بازار خرید و فروش امتیاز وام مسکن با سکته دوم قیمتی روبه رو شد. بررسی روند قیمتی «امتیاز وام» خرید مسکن طی یک ماه گذشته نشان می دهد قیمت هرفقره اوراق مسکن طی ۳۰ روز منتهی به ۸ آذرماه، سه کانال سقوط کرد. قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن (تسه)، به عنوان بازار بالادست معاملات مسکن شناخته می شوند ک ه یک نوع پیش نشانگر اوضاع و تحولات معاملات بازار مسکن شناخته می شوند، به این معنا که اگر این بازار با رشد خرید و به تبع آن رشد قیمت مواجه شود می تواند به عنوان نشانه ای برای افزایش حجم معاملات مسکن در آینده ای نزدیک باشد یا بالعکس . یعنی رکود خرید امتیاز وام که به شکل کاهش قیمت اوراق نشان داده می شود می تواند به معنی کاهش تقاضای خرید در بازار مسکن در آینده ای نزدیک باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: