bazarnews

کد خبر: ۸۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن بیان وجود مخالفت‌ها با بند واردات در طرح «ساماندهی بازار خودرو»، از احتمال حذف این بند از طرح خبر داد.

احتمال حذف بند «واردات خودرو» از طرح کمیسیون صنایع مجلس

گروه کشت و صنعت بازارنیوز-بهزاد قبادی؛ بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیرامون اخباری مبنی بر مجوز واردات خودرو پس از چندین سال ممنوعیت، به بازارنیوز گفت: کمیسیون طرحی را تحت عنوان «ساماندهی بازار خودرو» مطرح کرده است. کلیات طرح در کمیسیون تایید شده ولی هنوز برای ورود به صحن آماده نیست.

وی در تشریح این طرح اظهار کرد: یکی از بند‌های طرح ساماندهی بازار خودرو، اجازه واردات خودرو با اعمال شرایط خاص است. یکی از این شرایط، هر خودروسازی که بتواند محصول خود را صادر کند، می‌تواند واردات داشته باشد. همچنین قطعه‌سازان هم اگر صادرات داشته باشند، می‌توانند واردات انجام دهند و قطعه وارد کنند؛ این یعنی واردات به شرط صادرات؛ که البته نهایی نشده و در کمیسیون صنایع در حال بررسی است و هنوز جای کار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره مخالفت‌ها با این بند از طرح مذکور، به بازارنیوز گفت: هر طرحی مخالفان و موافقانی دارد. یکی از ایراداتی که مخالفان بر این طرح وارد می‌کنند، انحصاری است که در پی آن برای خودروسازان و قطعه‌سازان ایجاد می‌شود. یکی دیگر از مخالفت ها، خروج ارز در شرایط فعلی ارزی کشور است که باید برای آن هم فکری کرد.

رحیمی در پایان تاکید کرد که ممکن است این بند در بررسی‌های کمیسیون حذف شود.
 
گفتنی است؛ روز‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی مخالفت‌های جدی با واردات خودرو به صورت بدون انتقال ارز و در قبال صادرات انجام شد که مهمترین موضوع این مخالفت‌ها، انحصار واردکنندگان بود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: