bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی بر توسعه این شهرک ها تاکید کرد و گفت: تاکنون ۴۵ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک های کشاورزی اختصاص یافته است.

علی اشرف منصوری شامگاه دوشنبه در جلسه پیگیری مشکلات شهرک های کشاورزی این استان اظهار داشت: از این وسعت اراضی در نظر گرفته شده، بیش از ۹ هزار هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است که ۹۵ درصد آن در دو سال گذشته بوده است.
به گفته وی ۹ هزار هکتار اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک های کشاورزی به صورت دقیق و کارشناسی شده است به گونه ای که امکان سوء استفاده توسط زمین خواران و رهاسازی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از فسخ قرارداد یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک های کشاورزی که در انجام تعهدات قانونی در زمان کوتاه واگذاری موفق نبودند، خبر داد و تاکید کرد: هم اینک هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی در اختیار سرمایه گذاران است که حدود ۶ هزار هکتار آن در حال ساخت و یا بهره برداری نهایی است.
وی بیشتر فعالیت شهرک های کشاورزی ایجاد شده در سطح کشور را در بخش شیلات و آبزی پروری، دامپروری ، پرورش طیور و ایجاد گلخانه دانست و تصریح کرد: به دلیل زودبازده بودن این شهرک ها امکان برگشت همه سرمایه در کمتر از سه سال میسر است.
منصوری شهرک های کشاورزی را بهترین گزینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دانست و گفت: دولت دوازدهم مصمم است به طور مستمر به سرمایه گذاران در این حوزه خدمات رسانی کند.
وی بهترین راهکار برای افزایش بهره وری منابع آب و خاک را توسعه گلخانه ها اعلام کرد و افزود: با توسعه واحدهای گلخانه ای در شهرک های کشاورزی زمینه اشتغال برای ۲۵ نفر در هر هکتار وجود دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: