bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضمن تاکید بر اینکه باید از کپی کاری و مونتاژکاری در صنعت خودرو خارج شویم از دنبال کردن طراحی خودروهای مدرن و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت های داخلی خبر داده و اعلام کرد هوشمندسازی در صنعت خودرو نیز پیگیری خواهد شد.

سورنا ستاری روز گذشته (دوشنبه) در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری که با موضوع بررسی طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت های داخل کشور تأکید داریم.
طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با بیان اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون آمده و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، افزود: کشور ما نیز در آینده بایستی به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم؛ این مهم نیز در دستور کار قرار گرفته است.
ضرورت انطباق با قیمت های جهانی در تولید خودروهای مدرن و ازان قیمت
در ادامه این نشست علی آقا محمدی -رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام- نیز با بیان اینکه نگاه مردمی و اقتصادی به تولید خودروهای مدرن سبب استقبال طیف گسترده ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد، گفت: برای تولید خودروهای ارزان قیمت و مدرن بایستی تمامی دستگاه های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش روی خودروسازان در این طرح برداشته شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: