bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
وزیر صمت گفت: ریشه بسیاری از فسادها در دو نرخی بودن ارز است و من فساد در خودروسازی و در عرضه فولاد و ... را رد نمی کنم، اما با شفاف سازی و کنترل بیشتر به دنبال حذف دلال ها هستیم.

علیرضا رزم حسینی در برنامه تیتر امشب سه شنبه شب شبکه خبر از عزم جدی وزارت صمت برای تقویت تولید، بورس کالا و حذف دلال ها خبر داد.
وی افزود: ریشه بسیاری از فسادها در دو نرخی بودن ارز است و من فساد در خودروسازی و در عرضه فولاد و … را رد نمی کنم، اما با همکاری وزارت خانه های دیگر از جمله جهادکشاورزی با شفاف سازی و کنترل بیشتر به دنبال حذف دلال ها هستیم.
وزیر صمت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت: این سامانه خیلی به شفافیت اقتصادی کشور کمک می کند و می تواند به کمتر شدن زمینه های فساد کمک کند، چون همه مراحل از ثبت سفارش کالا تا صدور مجوزهای ۲۳ گانه در این سامانه انجام می شود و این سامانه به بانک های عامل و بانک مرکزی، کامل متصل است.
وی با بیان اینکه در بخش واردات، سامانه تقریباً کامل است افزود: با عملیاتی شدن این سامانه و تکمیل اطلاعات لازم بسیاری از زمینه های فساد و تبعیض رفع خواهد شد و الان کالا از بدو ورود و دریافت کدشناسه و ترخیص تا انبار کامل قابل رهگیری است و این سامانه می تواند تجارت نو (مدرن) را در ایران فعال کند.
وزیر صمت با اشاره به تأثیر مخرب جنگ اقتصادی و کرونا بر اقتصاد و کسب و کارها در کشور گفت: سیاست وزارت صمت در عرضه و فراوانی کالاست، وقتی عرضه پاسخگوی تقاضا باشد قیمت ها کنترل می شود و ما از این به بعد فراوانی کالا خواهیم داشت.

برچسب ها: رزم حسینی ، وزارت صمت ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: