bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی هنگ کنگ چین که در هفته اول آذر ماه 1399 در رسانه های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است.

پیش بینی افزایش نرخ رشد چین
دو بانک آمریکایی گلدمن سکس و مورگان استنلی پیش بینی کردند رشد اقتصادی چین در سال 2020 میلادی به 7.5 تا 9 درصد برسد که سریعترین نرخ رشد دست کم از سال 2015 میلادی تاکنون خواهد بود.
سخنرانی سالانه رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ در شورای قانون گذاری این شهر با تاکید بر ادغام و گسترش همکاری های اقتصادی با سرزمین اصلی
کری لم، رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ روز چهارشنبه 5 آذر ماه 99 با حدود یک ماه و نیم تاخیر سخنرانی سالانه خود در شورای قانون گذاری این شهر را ایراد کرد. ادغام و گسترش همکاری های اقتصادی با سرزمین اصلی (integration with nation) مضمون اصلی این سخنرانی را تشکیل می داد و حاوی 200 ابتکار جدید بود. وی در این سخنرانی 2 ساعت و 15 دقیقه ای که طولانی ترین سخنرانی سالانه وی از ابتدای آغاز به کار دولتش بود، ضمن تمجید از حمایت دولت مرکزی از توسعه بیشتر هنگ کنگ در زمینه هایی همچون نوآوری و فن آوری و صنعت هوانوردی، بر ایفای نقش هر چه بیشتر هنگ کنگ در طرح توسعه منطقه Greater Bay Area به عنوان نقطه آغاز مشارکت فعالانه هنگ کنگ در استراتژی چرخه داخلی (به عنوان بخش اصلی استراتژی چرخه دوگانه دولت چین) تاکید کرد. وی همچنین پیش بینی کرد که اقتصاد هنگ کنگ در سال 2020 میلادی 6/1 رصد کوچکتر شود. خانم لم همچنین از برنامه دولت خود برای پیوستن به شراکت جامع اقتصادی منطقه ای  (RCEP) خبر داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: