bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
حسن بهشتی پور، تحلیلگر مسائل بین الملل:

حسن بهشتی پور، تحلیلگر مسائل بین الملل در روزنامه آرمان ملی نوشت: در قبال اقدام تروریستی که منجر به شهادت دانشمند هسته ای ایران شد، باید پاسخ قاطع داده شود به صورتی که هم دقیق و هم موثر و تاثیرگذار باشد تا بتواند نقش بازدارنده داشته باشد؛ به گونه ای که دشمنان از تکرار چنین جنایاتی پشیمان شوند. بنابراین باید موقعی ضربه وارد شود که انتظار خوردن ضربه را ندارد و در جایی که فکر نمی کنند.
چون ترور یک دانشمند هیچ توجیهی ندارد بلکه باید به آن پاسخ مناسب و درخور داده شود. از طرف دیگر موضوع مهم اینکه این شهید بزرگوار نباید مستمسکی برای رقابت های جناحی شود بلکه خون این شهید بایستی به عنوان عاملی برای وحدت در کشور استفاده شود و به دور از جناح بندی ها و موضع گیری های سیاسی به دنبال مسبب اصلی و مجازاتش باشیم. اما مصوبه اخیر مجلس که نام «طرح لغو تحریم ها» را بر آن نام نهاده است، شمشیر تحریم آمریکا را تیزتر می کند و چین و روسیه را که به خاطر اجرای برجام از آمریکا فاصله گرفتند درصورتی که پروتکل الحاقی و تعهداتمان را کنار بگذاریم، عملا به سمت آمریکا هُل می دهد که به زیان مردم ایران است.
فراموش نکنیم که برجام بین دشمنان ایران انشقاق و فاصله ایجاد کرد ولی با این اقدام باز به سمت شکل گیری یک اتحاد نامقدس علیه ایران پیش می رویم. همان اجماعی که جو بایدن می تواند خطرناک تر از ترامپ شکل دهد پس با چنین مصوباتی در این جهت حرکت نکنیم. ضمن اینکه اگر قرار بود افزایش غنی سازی یا ذخایر در ایران موجب بازدارندگی هسته ای شود، باید اکنون شاهد توقف تحریم ها در کره شمالی که بمب هسته ای هم دارد، می بودیم.

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، ترامپ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: